کد خبر: ۳۰۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 05
شرکت "ایرباس" قصد دارد از یک حسگر فوق‌العاده حساس برای تشخیص بمب در فرودگاه‌ها استفاده کند که توسط یک استارتاپ ساخته شده و از سلول‌های بیولوژیکی زنده استفاده می‌کند و می‌تواند امنیت فرودگاه‌ها را به خوبی تضمین کند تا دیگر شاهد حملات تروریستی در آنها نباشیم.
به گزارش آی تابناک : به گفته "فایننشال تایمز" شرکت "ایرباس"(Aivbus) قصد دارد یک "بینی الکترونیکی" را آزمایش کند که از سلول‌های بیولوژیکی زنده استفاده می‌کند تا بتواند مانند سگ‌های بمب‌یاب به کشف بمب‌ها بپردازد.

این شرکت اقدام به استفاده از این حسگرهای شبیه به عروس دریایی می‌کند که توسط یک استارتاپ موسوم به "کونیکو"(Koniku) ساخته شده است. ایرباس می‌خواهد این حسگر را در ادامه سال جاری در تونل غربال‌گری و نظارت چندین فرودگاه مستقر کند.

این حسگر از پردازنده‌های سیلیکونی تقویت شده توسط سلول‌های زنده استفاده می‌کند. "اوشیورنویا آگابی" بنیانگذار استارتاپ "کونیکو" گفت: ما یک فناوری را توسعه داده‌ایم که قادر به تشخیص بوی بمب و مواد منفجره است. این حسگر، هوا را تنفس می‌کند و اساساً به شما می‌گوید که چه چیزی در هوا است. آنچه ما انجام می‌دهیم این است که سلول‌های بیولوژیکی، سلولهای "Hek" یا آستروسیت‌ها(سلول‌های مغزی) را گرفته و آنها را به طور ژنتیکی برای تبدیل شدن به گیرنده‌های بویایی اصلاح می‌کنیم.

با توجه به شیوع بیماری همه‌گیر کووید-۱۹، شرکت‌ها به دنبال راه‌هایی برای شناسایی خطرات بیولوژیکی مانند ویروس‌های مسری هستند.

شرکت "کونیکو" بخش توسعه امنیت را همراه با برنامه‌های پزشکی پیش می‌برد و حسگرهایی می‌سازد که می‌توانند علائم سرطان را تشخیص دهند، به همان روشی که سگ‌ها می‌توانند سرطان پروستات را با دقت بالا تشخیص دهند.

"آگابی" گفت: شما صبح از خواب بیدار می‌شوید، در دستگاه ما فوت می‌کنید و ما وضعیت سلامتی شما را تجزیه و تحلیل می‌کنیم. این یکی از چشم اندازهای بزرگ ما است.

دستگاه‌هایی که بتوانند مسافران را برای ردگیری مواد شیمیایی خطرناک مورد ارزیابی قرار دهند، تاکنون با موفقیت بسیار محدودی روبرو شده‌اند، بنابراین می‌توان در مورد این حسگر جدید شک و تردید داشت. با این حال، اینکه ایرباس تصمیم به آزمایش آن گرفته، نشانه خوبی برای "کونیکو" با تنها ۲۰ کارمند است.

ایرباس از سال ۲۰۱۷ با این استارتاپ همکاری می‌کند و می‌گوید که آنها قصد دارند یک راه حل امنیتی متحول کننده ایجاد کنند.




منبع : ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار