کد خبر: ۳۰۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 April 30
شیائومی تصمیم گرفته است تا در چند ویدئو و تصویر به کاربران نشان دهد که دوربین پریسکوپی گوشی Mi 10 Youth چگونه کار می‌کند. می 10 Youth، اقتصادی‌ترین و نازک‌ترین گوشی هوشمندی است که تا به امروز از دوربین‌های پریسکوپی استفاده کرده است.
به گزارش آی تابناک : شیائومی تصمیم گرفته است تا در چند ویدئو و تصویر به کاربران نشان دهد که دوربین پریسکوپی گوشی Mi 10 Youth چگونه کار می‌کند. می 10 Youth، اقتصادی‌ترین و نازک‌ترین گوشی هوشمندی است که تا به امروز از دوربین‌های پریسکوپی استفاده کرده است. از همین رو، شیائومی تصمیم گرفته، تا به کاربران نشان دهد، چگونه موفق به طراحی این گوشی شده است.

احتمالاً شما هم در دوران تحصل خود با اصطلاح فاصله کانونی برای توصیف قابلیت زوم، آشنا شده‌اید. این از فاصله میان لنز و سنسور تصویر بوجود می‌آید که در تناسب با فاصله میان لنز و سوژه عکاسی است.

دوربین پریسکوپی گوشی Mi 10 Youth

ساختار دوربین پریسکوپی گوشی Mi 10 Youth شیائومی

از آنجاییکه گوشی‌های مدرن آنقدر ضخیم‌تر از 10 میلیمتر نیستند، فاصله کانونی در لنزهای معمول دوربین‌ها، محدودیت دارد. از همین رو، دوربین‌های پریسکوپی به عنوان یک راه‌حل معرفی شدند که به جای عمق گوشی، از فضای کناری آن استفاده می‌کنند.

این دوربین‌ها دارای منشوری هستند که نور را با زوایه 90 درجه منعکس می‌کند و این امکان ایجاد فاصله کانونی طولانی‌تر را می‌دهد. همانطور که در ویدئوی پایین مشاهده می‌کنید، از این منشور به عنوان بخشی از سیستم لرزشگیر اپتیکال نیز استفاده شده است که با نام Split OIS شناخته می‌شود. عملکرد این سیستم به این صورت است که منشور را در جهت بالا و پایین و 5 قطعه لنز بین منشور و سنسور را در جهت چپ و راست برای انجام لرزشگیری جابجا می‌کند.

این ساختار همچنان ضخامت زیادی دارد، با این حال پریسکوپ شیائومی از لنز D-cut استفاده کرده است که 7.6 درصد باریک‌تر از لنزهای معمول است. البته این تنها در انحصار گوشی Mi 10 Youth این شرکت نیست. اوپو در گوشی Reno 10x zoom نیز از لنز D-cut استفاده کرده است. با این حال، شیائومی موفق شده است گوشی خود را در حدود 1 میلیمتر باریک‌تر از اوپو طراحی کند.

مقایسه ضخامت گوشی‌ها
فرق لنز D-cut و لنز معمولی

این دوربین در نهایت مجهز به یک لنز 122 میلیمتری با زوم اپتیکال 5x است که در دورن گوشی تنها ضخامت 7.9 میلیمتری ایجاد کرده است. این گوشی قرار است که در بازار جهانی با نام Mi 10 Lite Zoom معرفی شود. شیائومی قیمت این گوشی را 420 یورو (معادل 2100 یوان چین) اعلام کرده است. برای مقایسه بد نیست بدانید که نوا 7 پرو هوآوی 3700 یوان قیمت دارد.





منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار