کد خبر: ۳۰۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 April 27
تا کنون شاهد معرفی رسمی کنترلر پلی استیشن 5 و همچنین انتشار مشخصات سخت افزاری این کنسول بازی از سوی سونی بوده‌ایم. با این وجود هنوز خبری از رونمایی کامل از PS5 نبوده اما در این مطلب اطلاعاتی از تاریخ احتمالی پرده برداری رسمی از PlayStation 5 به چشم می‌خورد.
به گزارش آی تابناک : تا کنون شاهد معرفی رسمی کنترلر پلی استیشن 5 و همچنین انتشار مشخصات سخت افزاری این کنسول بازی از سوی سونی بوده‌ایم. با این وجود هنوز خبری از رونمایی کامل از PS5 نبوده اما در این مطلب اطلاعاتی از تاریخ احتمالی پرده برداری رسمی از PlayStation 5 به چشم می‌خورد. همچنین به سراغ پتنت ثبت شده سونی، در زمینه سیستم خنک کننده پلی استیشن 5 خواهیم رفت. با شهر سخت افزار همراه باشید.

در گذشته، منابعی اعلام کرده بودند که سونی به دلیل ایجاد تغییرات در سیستم خنک کننده پلی استیشن 5، ناچار به بازنگری کلی در طراحی شده است. برخی دیگر از منابع، به تکذیب این داده‌ها پرداخته اما در نهایت خبری که در روزهای اخیر برجسته شده است، انتشار پتنت رسمی سونی، از یک خنک کننده است که ظاهراً مربوط به کنسول پلی استیشن 5 است.

سیستم تهویه در PS4 یکی از مواردی است که سونی را زیر بار انتقادهایی قرار داد. ظاهراً این شرکت با پیشرفت قدرت سخت افزاری و به طبع نیاز به یک سیستم تهویه قوی‌تر، به دنبال یک کولر جدید و قدرتمند به منظور استفاده در پلی استیشن 5 است. به گفته برخی رسانه‌ها، سونی این پتنت را از سال 2018 به ثبت رسانده و ظاهراً خنک کننده‌ای که در تصویر می‌بینیم، بی شباهت با کولر Xbox Series X نیست.

PS5-HEAT-1.png

تراشه APU مورد استفاده در کنسول پلی استیشن 5 بزرگ‌تر از نسل پیشین بوده و به همین علت می‌توان از یک کولر با ابعاد بزرگ‌تر نیز برای آن بهره گرفت. در تصویر پتنت، درک بخش‌های اصلی برای کاربران دشوار بوده و به همین علت، برخی رسانه‌ها رندرهای سه بعدی این خنک کننده را طراحی و منتشر کرده‌اند که در نتیجه آشنایی و درک بخش‌های آن را ساده کرده است. ظاهر خنک کننده نسبتاً ساده بوده اما مهندسی جالب توجهی در آن نهفته است.

در صورتی که از دانشجویان رشته‌هایی مانند سخت افزار بوده و یا هستید، می دانید که در درس‌های چنین رشته‌ها، بخش‌هایی به منظور طراحی سیستم خنک کننده با هیت سینک نیز وجود دارد. در نتیجه با این دید می‌توان گفت که مهندسان سونی به دنبال ارائه یک خنک کننده کارآمد و در عین حال ارزان قیمت بوده‌اند. اتصال کولر به تراشه یک مسئله بسیار مهم است. میزان فشار وارده خنک کننده به تراشه، در محاسبات دقیقی صورت می‌گیرد. در این خنک کننده سونی تلاش می‌کند که شدت فشار کولر به تراشه تا حد زیادی بالا باشد.

PS5-HEAT-2.png

هیت سینک از طریق سوراخ‌هایی که در برد و مدار تعبیه شده است، به مدار نفوذ می‌کند. مسیرهای انتقال حرارت، مدار و هیت سینک را به یکدیگر متصل می‌کنند. در این طراحی، بخشی از خنک کننده به پشت برد انتقال پیدا می‌کند؛ با این وجود بخش اصلی همچنان بر روی برد اصلی قرار دارد. در نهایت یک فن بزرگ بر روی هیت سینک قرار گرفته و گرمای به وجود آمده را پراکنده می‌کند. به هر حال این اطلاعات مربوط به پتنت ثبت شده‌ای است که می‌تواند مورد استفاده سونی قرار نگرفته باشد.

در گذشته، آقای Mark Cerny، مدیر بخش پلی استیشن شرکت سونی، اعلام کرده بود که که مهندسان این شرکت با نگاه دقیق به جزئیات فیزیکی سیستم خنک کننده PlayStation 5، تهویه به مراتب بهتری را نسبت به PS4 ارائه خواهند کرد. در نهایت می دانیم که عملکرد سیستم خنک کننده در گرو طراحی یک کیس و کابینت مناسب، با اگزوزها و ورودی‌های مناسب است.

در بخش تاریخ معرفی رسمی نیز منابعی اعلام کرده‌اند که به احتمال بسیار زیاد، سونی در یک الی دو ماه آینده کنسول PlayStation 5 را به صورت رسمی رونمایی خواهد کرد. این شرکت نزدیک به 1 ماه دیگر تولید کنسول PS5 را آغاز کرده و در همین بازه زمانی، آن را رونمایی می‌کند.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار