کد خبر: ۳۰۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 April 27
سرعت بسیار بالا مشخصه بارز کنسول‌های نسل بعد است و از این موضوع مطمئنیم. اما دقیقا نمی‌دانیم در عمل این سرعت چه معنایی دارد. اما به لطف گفته برخی بازی سازان، اطلاعاتی در این زمینه در دسترس قرار گرفته است.
به گزارش آی تابناک : سرعت بسیار بالا مشخصه بارز کنسول‌های نسل بعد است و از این موضوع مطمئنیم. اما دقیقا نمی‌دانیم در عمل این سرعت چه معنایی دارد. اما به لطف گفته برخی بازی سازان، اطلاعاتی در این زمینه در دسترس قرار گرفته است. کارگردان فنی Gears of War 5 در گفت و گویی با Windows Central گفته است این بازی بر روی کنسول Xbox Series X مایکروسافت تقریبا 4 برابر سریع‌تر بارگذاری می‌شود بدون اینکه تغییری در کدهای بازی اعمال شود. این اتفاق به لطف استفاده از حافظه پرسرعت SSD به جای HDD در این کنسول صورت می‌گیرد.

افزایش چشمگیر سرعت بارگذاری Gears of War 5 در ایکس باکس بعدی

مایک رینر، کارگردانی فنی بازی مشهور Gears of War 5 گفته است با Xbox Series X ما توانسته‌ایم زمان بارگذاری را بدون تغییر در کدهای بازی بیش از 4 برابر کاهش دهیم. با APIهای جدید DirectStorage و سخت افزار جدید ما می‌توانیم عملکرد I/O را ارتقا دهیم و مقدار بارگذاری بر روی پردازنده را نیز پائین آوریم. هر دو این فاکتورها در افزایش سرعت بارگذاری اطلاعات نقش اساسی دارند. این موضوع توسط جیسون رونالد، مدیر برنامه ایکس‌باکس نیز تائید شده است. به گفته رونالد، مایکروسافت با ایکس‌باکس وان ایکس متوجه فاکتورهای محدود کننده در عملکرد کنسول شده، به همین دلیل تصمیم بر استفاده از SSD اتخاذ شده است.

سرعت بارگذاری Gears of War 5 در ایکس باکس بعدی

این بخش نیز بر پایه ویژگی مهم Xbox Velocity Architecture است. در این معماری از یک SSD سفارشی استفاده شده و شامل بخش اختصاصی برای رفع فشار بر روی سخت افزار و APIهای DirectStorage جدید نیز می‌شود. همچنین Xbox Velocity Architecture مجهز به ویژگی جدیدی به نام Sampler Feedback Streaming است که نقشی به مانند رم فیزیکی ایکس‌باکس سری ایکس ایفا می کند. در واقع نقطه عطف ایکس‌باکس جدید مایکروسافت نه فقط سخت افزار قدرتمند، بلکه ابزارهای سفارشی متعددیست که استفاده از پتانسیل سخت‌افزاری کنسول را آسان تر می‌کند. و به گفته توسعه دهندگان، این اتفاق فراتر از جنبه‌های تبلیغاتی است.

SSD، قهرمان کنسول‌های بازی نسل بعد

حافظه SSD بیش از هر قسمت دیگری برای توسعه‌دهندگان هیجان انگیز بوده چرا که با این ذخیره ساز پرسرعت، اطلاعات با سرعت بسیار بیشتری به حافظه منتقل می‌شوند. این ویژگی نه تنها باعث بارگذاری و اجرای سریع‌تر بازی‌ها می‌شود، بلکه اجازه کار بر روی دیتا ست‌های بسیار حجیم‌تری را می‌دهد. هارد دیسک‌ها همواره به عنوان یک عامل محدود کننده بر سر راه توسعه‌دهندگان بوده است و SSD با ویژگی‌هایی که دارد، نه تنها محدودیت‌ها را رفع می‌کند، بلکه انعطاف‌پذیری کار بازیسازان را نیز افزایش می‌دهد.

ایکس‌باکس سری ایکس از رزولوشن 4K با نرخ فریم بالا و Ray Tracing پشتیبانی می‌کند و به گفته توسعه دهنده بازی Ori and the Will of the Wisps این اتفاق بزرگ بعدی در صنعت بازی است. و بدون شک جایگزینی SSD با HDD در نسل جدید کنسول‌ها، بیش از هر تغییر دیگری در این انقلاب نقش داشته است.




منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار