کد خبر: ۳۰۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 April 23
DxOMark در نهایت تصمیم به بررسی دوربین گلگسی S20 Ultra گرفت. البته اینکه فرآیند این بررسی با تأخیر همراه بود به ضرر اس20 اولترا تمام نشد، چرا که سامسونگ در فاصله میان زمان عرضه تا بررسی DxOMark چندین آپدیت مختلف برای بهبود عملکرد دوربین ارائه کرد.
به گزارش آی تابناک : DxOMark در نهایت تصمیم به بررسی دوربین گلگسی S20 Ultra گرفت. البته اینکه فرآیند این بررسی با تأخیر همراه بود به ضرر اس20 اولترا تمام نشد، چرا که سامسونگ در فاصله میان زمان عرضه تا بررسی DxOMark چندین آپدیت مختلف برای بهبود عملکرد دوربین ارائه کرد. اما آیا این به‌روزرسانی‌ها توانستند آنطور که باید در بالا بردن کیفیت عکاسی این گوشی، موثر واقع شوند؟

Galaxy S20 Ultra در بررسی DxOMark برای عکاسی امتیاز 132 و برای فیلمبرداری امتیاز 102 را کسب کرد. این گوشی در مجموع با کسب امتیاز 122 در کنار V30 Pro آنر در جایگاه ششم قرار گرفت. در ادامه به نکات مثبت و منفی دوربین‌های پرچمدار سامسونگ از نگاه DxO خواهیم پرداخت.

دوربین گلگسی S20 Ultra در DxOMark

بررسی دوربین گلگسی S20 Ultra در DxOMark

DxO گلکسی اس20 اولترا را به دلیل رنگ‌ها زنده و زیبا، دامنه پویایی گسترده و تقریباً بهترین کنترل کننده نویز در این صنعت، مورد تحسین قرار داد. دوربین فوق عریض این گوشی را هم بهترین در کلاس خود معرفی کرد.

اما عملکرد فوکوس خودکار گلکسی S20 اولترا در محیط‌های کم نور چندان جالب توجه نبود. سنسور 108 مگاپیکسلی این گوشی از فوکوس خودکار Dual Pixel که در سنسورهای 12 مگاپیکسلی دیگر گوشی‌های اس20 شاهد آن هستیم، بهره نمی‎برد. این یعنی باوجود دقت بالایی که همچنان فوق خودکار S20 Ultra دارد، سرعت آن در مقایسه با رقیبان کمتر است.

به عقیده تیم DxO دامنه پویایی به اندازه گوشی P40 Pro گسترده نبود و میزان وضوح تصویر هم پایین‌تر از گوشی Mi 10 Pro شیائومی بود. دوربین گوشی شیائومی با خروجی 27 مگاپیکسلی، روزلوشن بالاتر دارد. ایرداتی هم به عکاسی در شب و در حالت زوم دوربین اس20 اولترا وارد شد که در مجموع این گوشی را در جایگاه پایین‌تری نسبت به تعدادی از رقبای پرچمدار قرار داد.

در بخش فیلمبرداری گوشی هم با وجود آنکه نوردهی به سوژه در تمامی شرایط دقیق، رنگ‌ها زنده و دلچسب بوده و نویز کمی در تصاویر وجود دارد، محدودیت رنج دینامیکی و کمبود جزئیات در شرایط کم نور را می‌توان به عنوان اصلی‌ترین ایرادات دوربین این گوشی عنوان کرد.





منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار