کد خبر: ۳۰۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۸ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 14
اواخر سال گذشته شرکت هواوی از جدیدترین گوشی تاشوی خود، هواوی میت Xs رونمایی کرد. به تازگی iFixit این گوشی را کالبدشکافی کرده. در حالی که iFixit امتیاز تعمیرپذیری 2 را برای این گوشی هوشمند درنظر گرفته، به مقاومت بالاتر آن نسبت به گلکسی فولد اشاره کرده است.
به گزارش آی تابناک : اواخر سال گذشته شرکت هواوی از جدیدترین گوشی تاشوی خود، هواوی میت Xs رونمایی کرد. به تازگی iFixit این گوشی را کالبدشکافی کرده. در حالی که iFixit امتیاز تعمیرپذیری 2 را برای این گوشی هوشمند درنظر گرفته، به مقاومت بالاتر آن نسبت به گلکسی فولد اشاره کرده است.

هواوی میت  Xs برخلاف سایر گوشی‌های تاشو موجود در بازار، به سمت بیرون باز می‌شود و در حقیقت نمایشگر آن، در بخش بیرونی قرار گرفته. میت Xs اولین گوشی انعطاف پذیر با قفل مکانیکی است که مانع از باز شدن ناگهانی دستگاه می‌شود.

پنل‌های این گوشی هوشمند توسط چسب به بخش پشتی دستگاه چسبانده شده‌اند. چسب مورد استفاده برای این گوشی هوشمند، استحکام بیشتری در مقایسه با گلکسی فولد دارد. برای جداسازی این پنل‌ها باید از گرما استفاده کرد. اگرچه گرما باعث انعطاف پذیری پنل‌ها می‌شود، اما پس از جداسازی آن‌ها به احتمال زیاد باید پنل‌های جدید خریداری کنید.

برای جدا کردن باتری‌ها باید ابتدا چندین محافظ را برداشت. باتری سمت راستی توسط دو کابل به دستگاه متصل شده‌ که باید آن‌ها را جدا کرد. برای باتری سمت چپ یک کاور کوچک برای اتصال کابل درنظر گرفته شده. باتری‌ها در جهت مخالف هم نصب شده‌اند.

پس از این کار باید محافظ روی دوربین را جدا کرد. پس از جداسازی این بخش، سنسورهای دوربین در برابر شما قرار می‌گیرند. دوربین اصلی این گوشی هوشمند 40 مگاپیکسلی بوده که زیر آن سنسور 16 مگاپیکسلی اولترا واید قرار گرفته. در پایین آن‌ها یک سنسور 8 مگاپیکسلی تله فوتو و سنسور ToF هواوی به چشم می‌خورد.

پس از دوربین، با باز کردن چندین پیچ می‌توانید مادربرد را از دستگاه جدا کنید. در این گوشی هوشمند از چیپست Kirin 990 5G و 8 گیگابایت رم استفاده شده است. در مرحله بعدی می‌توان باتری‌ها را جدا کرد. هواوی چسب زیادی برای باتری‌های این دستگاه استفاده کرده که این موضوع باعث می‌شود که الکل نتواند آن‌ها را جدا کند. با استفاده از مواد دیگر، به باتری‌ها آسیب وارد می‌شود. این دو باتری تفاوتی با یکدیگر ندارند و ظرفیت آن‌ها به 8.66 وات ساعت می‌رسد.

در اطراف نمایشگر این دستگاه از چسب استفاده شده، البته پس از جدا کردن گوشه‌ها به این موضوع پی می‌برید که هواوی نمایشگر را به لولا نیز متصل کرده است و به همین علت باید ابتدا لولا را جدا کرد. با جداسازی لولا، نوارهای گرافیتی انعطاف پذیر برای مدیریت دمای گوشی هواوی میت Xs در برابر شما قرار می‌گیرند. به علت استفاده از مکانیزم پیچیده، برای جداسازی نمایشگر باید سختی زیادی بکشید.

اگرچه کالبدشکافی هواوی میت Xs بسیار سخت است اما در نهایت iFixit به این موضوع اشاره کرده که هواوی میت Xs به علت ساختار محکم خود، عملکرد بهتری نسبت به گلکسی فولد در دنیای واقعی دارد. این گوشی هوشمند از سوی iFixit امتیاز 2 از 10 را کسب کرده که دلیل اصلی آن، استفاده بیش از حد از چسب و فرایند پیچیده جداسازی باتری‌ها و نمایشگر عنوان شده است.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار