کد خبر: ۳۰۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 13
وزارت صنعت، معدن و تجارت به تازگی آمار میزان واردات موبایل در سال 99 را منتشر کرده است که بر اساس آن و با استناد به سامانه همتا در 11 ماه سال 99 واردات 4 برابر شده است.
به گزارش آی تابناک : وزارت صنعت، معدن و تجارت به تازگی آمار میزان واردات موبایل در سال 99 را منتشر کرده است که بر اساس آن و با استناد به سامانه همتا در 11 ماه سال 99 واردات 4 برابر شده است. اما در یک ماه آخر سال و طبق اظهارات رئیس هیئت مدیره انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی واردات موبایل از یک ماه پیش متوقف شده است.

واردات موبایل در سال 99

 براساس این آمار، تا پایان بهمن پارسال بیش از 9 میلیون و 799 هزار گوشی همراه وارداتی در سامانه همتا ثبت شده که نسبت به حدود 2 میلیون و 500 هزار گوشی همراه وارداتی ثبت شده در این سامانه در مدت مشابه سال 98 میزان 290.3 درصد افزایش داشته است. در طول این مدت بیش از 3 میلیون و 768 هزار گوشی همراه مسافری در سامانه همتا ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 36.5 درصد افزایش داشته است.

طبق گفته حسین غروی رام، رئیس هیئت مدیره انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی ، در حال حاضر شرکت‌های واردکننده به دلیل عدم امکال ارسال کالا از مبدأ دوبی، عراق و دیگر کشورها، قادر به تأمین کالای مورد نیاز کشور نیستند. از سوی دیگر هم فروشندگان و عرضه کنندگان موبایل، با دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا چند هفته است که فروشگاه‌هایشان را تعطیل کرده‌اند. تمام این مسائل باعث شدند تا بازار پررونق شب عید مانند دیگر کسب و کارها در طول این مدت به وضعیت ناخوشایندی تبدیل شود.

غروی رام همچنین گفته است که رکود 300 درصدی در حوزه موبایل نسبت به مدت مشابه در سال 98 باعث شده بسیاری از فعالان این صنعت نتوانند به تعهدات مالی‌شان عمل کنند. از طرف دیگر عرضه موبایل توسط شرکت‌های واردکننده از 20 اسفند تا به این لحظه به صفر رسیده است و عملا شرکت‌ها نتوانستند در این بازه زمانی هیچ کالایی عرضه کنند.

کاهش ثبت گوشی تولید داخلی

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت صمت با کاهش 22.3 درصدی تعداد گوشی‌های ثبت شده تولیدی در سامانه همتا است. در 11 ماهه اول سال 97 و 98 به ترتیب 355 هزار و 298 و 276 هزار و 40 گوشی همراه تولیدی در این سامانه ثبت شده است.




منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار