کد خبر: ۳۰۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 11
DxOMark نتایج بررسی‌های تخصصی خود بر روی دوربین گوشی گلکسی A71 سامسونگ را منتشر کرد که برای یک گوشی 380 دلاری به شدت مأیوس کننده است. این گوشی در بهتری حالت عملکردی مشابه گوشی‌های کلاس قیمتی خود دارد و می‌توان آن را با گلکسی A50 یا Redmi Note 8 Pro با قیمت کمتر از نصف مقایسه کرد.
به گزارش آی تابناک : DxOMark نتایج بررسی‌های تخصصی خود بر روی دوربین گوشی گلکسی A71 سامسونگ را منتشر کرد که برای یک گوشی 380 دلاری به شدت مأیوس کننده است. این گوشی در بهتری حالت عملکردی مشابه گوشی‌های کلاس قیمتی خود دارد و می‌توان آن را با گلکسی A50 یا Redmi Note 8 Pro با قیمت کمتر از نصف مقایسه کرد. جزئیات را در ادامه همین نوشتار بخوانید.

دوربین 64 مگاپیکسلی گوشی Galaxy A71 از نظر دامنه دینامیکی  بهتر از گوشی‌هایی چون آیفون 11 اپل و Pixel 3a ارزیابی شده است. رندر رنگ‌ها هم تقریباً خوب ارزیابی شده اما پس مشکل دوربین گلکسی A71 کجا است و چرا امتیاز 84 را کسب کرده است؟

88455454.jpg

علی رغم به‌کارگیری سنسور دوربین 64 مگاپیکسلی، عکس‌های گرفته شده از جزئیات بالایی برخوردار نیستند. همچنین به‌کارگیری حسگر نسبتاً بزرگ 1/1.72 اینچی پشت لنز f/1.8 باعث شده به کاهش سرعت شاتر در صحنه‌های با نور کم نیاز باشد که مطمئناً هیچ ایده آل نیست. تصاویر گرفته شده در نور کم هم ضعیف‌تر از انتظار بوده و عملکرد فوکوس خودکار نیز بسیار با آنچه که بتوان مناسب ارزیابی کرد، فاصله داشته است.

565656.png

دوربین الترا واید گلکسی A71 دارای لنز بسیار عریض 12 میلی متری است که منجر به بروز Geometric Distortion محسوس می‌شود. با این حال حسگر 12 مگاپیکسلی دوربین التراواید این گوشی دامنه دینامیکی خوب و رنگ‌های با طراوت ارائه می‌کند، هرچند که در فضای بسته به همین خوبی عمل نمی‌کند.

گوشی Galaxy A71 سامسونگ دوربین تله فوتو جداگانه ندارد و در عوض از وضوح بالای دوربین اصلی و تکنیک برش تصویر برای ارائه بزرگنمایی استفاده می‌کند. با این حال جزئیات تصویر پس از بزرگنمایی به شدت کاهش می‌یابد. هرچند افت جزئیات تصویر از نتایج اجتناب ناپذیر این تکنیک است، اما دوربین 12 مگاپیکسلی Pixel 3a در این زمینه بسیار از دوربین 64 مگاپیکسلی گلکسی A71 بهتر عمل می‌کند.

گوشی گلکسی A71 در بخش ویدئو امتیاز نهایی 74 را کسب کرده که جالب نیست. در بخش ویدئو لرزش گیر الکترونیکی و فوکوس خودکار آن به خوبی عمل می‌کند. با این حال دامنه دینامیکی  ویدئو محدود است و جزئیات ویدئوهای 4K ضبط شده با گلکسی A71 به پای گوشی‌های دیگر این رده قیمتی نمی‌رسد.

galaxy_a713.jpg

در مجموع عملکرد دوربین گوشی گلکسی A71 سامسونگ ضعیف‌تر از iPhone 11 ،Pixel 3a و Redmi K20 Pro ارزیابی شده است. عملکرد دوربین این گوشی بیشتر به Redmi Note 8 Pro با قیمت 179 دلار یا کمتر از نصف قیمت  گلکسی A71 نزدیک است.






منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار