کد خبر: ۳۰۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 08
مجلس شورای اسلامی یک بار به مناقشه بین وزارت ارتباطات و صداوسیما بر سر فرکانس های ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز ورود کرد اما در آن زمان (سال ۹۷) اعطای این فرکانس‌ها به وزارت ارتباطات را رد کرد. با اوج گرفتن این موضوع در رسانه‌ها و اعلام دوباره وزارت ارتباطات مبنی بر نیاز داشتن به این فرکانس‌ها برای بهبود وضعیت اینترنت در کشور، نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرده که بهتر است دولت و صدا و سیما موضوع استفاده از باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ را بین خودشان حل کنند، و در غیر این صورت مجلس به این موضوع ورود خواهد کرد.
به گزارش آی تابناک : مجلس شورای اسلامی یک بار به مناقشه بین وزارت ارتباطات و صداوسیما بر سر فرکانس های ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز ورود کرد اما در آن زمان (سال ۹۷) اعطای این فرکانس‌ها به وزارت ارتباطات را رد کرد. با اوج گرفتن این موضوع در رسانه‌ها و اعلام دوباره وزارت ارتباطات مبنی بر نیاز داشتن به این فرکانس‌ها برای بهبود وضعیت اینترنت در کشور، نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرده که بهتر است دولت و صدا و سیما موضوع استفاده از باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ را بین خودشان حل کنند، و در غیر این صورت مجلس به این موضوع ورود خواهد کرد.

در ایامی که به دلیل خانه نشینی اجباری مردم، مصرف اینترنت رکورد زده محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می گوید تنها در صورتی سرعت اینترنت همراه افزایش پیدا می کند که فرکانس های ۷۰۰ و ۸۰۰ که اکنون در اختیار صداوسیماست به وزارت ارتباطات واگذار شود. در گذشته صدا و سیما با استفاده از این باندهای فرکانسی، پخش آنالوگ برنامه‌های خود را انجام می‌داد اما امروزه با دیجیتالی شدن این فرایند، فرکانس‌های ۷۰۰ و ۸۰۰ تقریبا بلااستفاده باقی مانده‌اند.

وزیر ارتباطات سال ۹۷ پیشنهاد استفاده بهینه از این باندهای فرکانسی را در لایحه بودجه سال ۹۸ به مجلس شورای اسلامی ارائه داد. کمیسیون صنایع به این پیشنهاد رای مثبت داد اما این مصوبه در کمیسیون تلفیق رد و باعث شد این اختلاف همچنان پابرجا بماند.

اکنون «فریدون احمدی» نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی تاکید می‌کند که عموم نمایندگان خانه ملت معتقدند این مساله باید بین خود دولت و صداوسیما حل شود: «رئیس سازمان صداوسیما معمولا در جلسات هیات دولت حضور دارد بنابراین این مساله نیاز به مصوبه مجلس ندارد و کار اجرایی محسوب می شود. وزارت ارتباطات، معاون اول رئیس جمهوری و کسانی که دولت حضور دارند باید زمینه های گفتگو را فراهم کنند تا این مساله حل شود.»

احمدی باور دارد که صدا و سیما این فرکانس‌ها را جزو منابع خود می‌داند و از همین رو آنها را آزاد نمی‌کند: «صداوسیما زمانی بنا به شرایطی این منابع را در اختیار گرفت اما اکنون دیگر از آنها استفاده نمی کند و باید آنها را بازگرداند.»

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی تاکید می کند که با نیاز کنونی وزارت ارتباطات و اپراتورها به این باندهای فرکانسی و حل معضل اینترنت کشور، دیگر وقت آن است که صدا و سیما فرکانس‌ها را آزاد کند: «در صورتی که این مشکل حل نشود مجلس شورای اسلامی آن را پیگیری خواهد کرد تا به نتیجه برسد.»

سال هاست وزارت ارتباطات در دولت های مختلف بر سر آزادسازی باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز با صداوسیما درگیر است. این باندهای فرکانسی که می توانند عامل توسعه زیرساخت های ارتباطی کشور شوند جزو منابع ملی هستند و اکنون وزارت ارتباطات اعتقاد دارد که می‌تواند استفاده بهتری از آن‌ها داشته باشد و وضعیت اینترنت را در کشور بهبود دهد.



منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار