کد خبر: ۳۰۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 08
یک شرکت دانش بنیان موفق به افزایش ظرفیت تولید محلول ضد عفونی کننده سطوح، دست و میوه و سبزیجات طبیعی بر پایه گیاه زنیان شده است.
به گزارش آی تابناک : بی‌بی فاطمه حقیرالسادات، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان تولید محلول ضد عفونی کننده گفت: اسپری آنتی باکتریال لایفوزوم زنیان یکی از پنج محصول تولید شده در شرکت است که فرم لیپوزومه اسانس گیاه زنیان است.

وی افزود: فرمولاسیون استفاده شده در فرم لیپوزومی این محصول سبب بهبود و افزایش خواص آنتی باکتریال اسانس گیاه زنیان شده است. نتایج حاصل از تحقیقات حاکی از اثرگذاری بالای این محصول در برابر طیف بسیار وسیعی از باکتری‌های گرم مثبت و منفی بوده است. بر این اساس ظرفیت تولید این محصول در این عرصه به تولید انبوه افزایش یافته است.

حقیرالسادات در مورد میزان تولید محلول ضد عفونی کننده در این شرکت نیز گفت: با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ و نیاز مردم استان یزد به محلول‌های ضد عفونی، ظرفیت تولید را افزایش دادیم. در گذشته حداکثر ظرفیت تولیدی شرکت ۱۰۰ لیتر بود اما با افزایش ظرفیت تولید در این ایام، روزهایی بین ۵۰۰ لیتر تا یک تن نیز تولید داشتیم به طوری که در مجموع از ۲۸ اسفند تا ۸ فروردین توانستیم ۱۰ تن محلول ضد عفونی تولید کنیم.

وی افزود: محلول‌های ضد عفونی شرکت در سه دسته ضد عفونی کننده سطوح، ضد عفونی کننده دست و ضد عفونی کننده سبزیجات و میوه تولید می‌شود که در این مدت حداکثر ظرفیت تولید یعنی ۶۰ درصد محلول ضد عفونی کننده سطوح و ۳۰ درصد محلول ضد عفونی کننده دست و ۱۰ درصد محلول ضد عفونی کننده سبزیجات تولید شده است. این محلول‌ها توسط گیاهان طبیعی که با سرکه درون آن واکنش می‌دهند در رنگ‌های مختلف عرضه می‌شوند.

حقیرالسادات از عرضه رایگان محلول‌های ضد عفونی کننده شرکت در استان یزد خبر داد و گفت: بیش از ۶ تن از محلول‌های تولید شده به صورت رایگان بین مردم توزیع شده است و باقی تولید نیز به قیمت تامین مواد اولیه به فروش رسیده است. هدف ما از افزایش ظرفیت تولید و عرضه رایگان، انجام مسئولیت اجتماعی در کمک به مردم و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بوده است. 

به گزارش مهر، یکی دیگر از محصولات کاربردی این شرکت افشره نگهدارنده سورفکتانتی زنیان است که در این محصول اسانس زنیان درون نانوحامل‌های سورفکتانتی درون‌گیری شده و این امکان را فراهم کرده است که آزاد سازی اسانس در گذر زمان با نرخی آهسته و پیوسته همراه باشد. کاربرد این محصول در افزایش ماندگاری میوه‌ها در فضای باز است؛ به گونه‌ای که قادر است از فساد میوه‌ها جلوگیری به عمل آورده و سبب افزایش ماندگاری آنها شود.

 صندوق نوآوری و شکوفایی برای تولید این محصول از صندوق نوآوری و شکوفایی ۴۰۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات سرمایه در گردش دریافت کرده است.




منبع : مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار