کد خبر: ۳۰۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 08
در حالیکه شیوع کروناویروس همه کشورهای دنیا را تحت تأثیر خود قرار داده است، بسیاری از دانشمندان در سراسر دنیا به دنبال راه‌هایی برای تشخیص زودهنگام فرد بیمار و افزایش شانس زنده ماندن فرد و همچنین کنترل سرعت شیوع این بیماری هستند.
به گزارش آی تابناک : در حالیکه شیوع کروناویروس همه کشورهای دنیا را تحت تأثیر خود قرار داده است، بسیاری از دانشمندان در سراسر دنیا به دنبال راه‌هایی برای تشخیص زودهنگام فرد بیمار و افزایش شانس زنده ماندن فرد و همچنین کنترل سرعت شیوع این بیماری هستند. در این میان راهکار دانشمندان دانشگاه کمبریج را می‌توان یکی از جالب‌ترین روش‌ها دانست؛ آنالیز صدای کاربر برای شناسایی ابتلا!

این روزها گزارشات بسیار زیادی در مورد تحقیقات دانشمندان پیرامون بررسی رفتاری، میزان تأثیر، شناسایی، درمان و حتی ساخت واکسن‌های مبارزه با ویروس کرونا از رسانه‌ها منتشر می‌شوند که نشان می‌دهند کروناویروس به ترند شماره یک بسیاری از علوم تبدیل شده است.

استفاده از علم داده و آنالیز نمونه‌های موجود و ساخت یک پایگاه داده گسترده می‌تواند از مباحث پایه هوش مصنوعی در برخورد با یک پدیده ناشناخته باشد. در این حالت ماشین پردازشی که در توسعه می‌دهیم با افزایش نمونه‌های موجود قادر خواهد بود دقت خود را بالاتر برده و در رسیدن به هدفی که برایش تعیین شده عملکردی بهتر و بهتر پیدا کند.

بنابر گزارش ورکستر نیوز، محققین دانشگاه کمبریج نرم‌افزاری را توسعه داده‌اند که با استفاده از پایگاه داده عظیمی که از صدای صحبت و سرفه افراد می‌تواند احتمال ابتلا آنها به ویروس کرونا را بررسی کرده و نتایج جالبی را ارائه دهد.

covid-1113.jpg

اپلیکیشن Covid-19 Sounds این گروه از کاربران می خواهد تا صدای دم و بازدم، سرفه و صدای خود هنگام خواندن جمله «امیدوارم اطلاعات من به کنترل پاندمیک ویروس کمک کند» را ثبت کنند. سپس این اطلاعات در سرورهای دانشگاه کمبریج جمع‌آوری شده و از آن برای توسعه الگوریتم های ماشین یادگیری جهت شناسایی خودکار کووید ۱۹ استفاده می شود.

برای استفاده از اپلیکیشن ابتدا از کاربران پرسیده می شود طی ۱۴ روز قبل به ویروس COVID-19 مبتلا شده‌اند و یا اینکه آیا آنها در بیمارستان هستند یا خیر. علاوه بر این از کاربران درباره سن، جنسیت، وضعیت سلامت، علائم و سیگاری بودن یا نبودن آنها سوالاتی پرسیده می شود.

همانطور که می‌دانید در حال حاضر هیچ راهکار صد درصدی برای تأیید اطلاعاتی که کاربران ثبت کرده و یا از خروجی نرم‌افزار بدست می‌آید وجود ندارد ولی تیم توسعه دهنده این نرم‌افزار امیدوار است تا افزایش تعداد نمونه‌ها و آموزش بهتر الگوریتم شناسایی، بتوان روز به روز میزان صحت تشخیص الگوریتم خود را افزایش داده و بهبود بخشد.

خانم سیسیلیا ماسکولو رهبر این تحقیق در دانشگاه کمبریج می گوید:

فعالیت ها درباره قابلیت های تشخیص بیماری است. امیدواریم با گذر زمان و جمع آوری اطلاعات کافی بتوانیم با استفاده از صدای صحبت کردن یا سرفه فرد ، ابتلا به ویروس کرونا را در مراحل اولیه شناسایی کنیم.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار