کد خبر: ۳۰۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 08
سامسونگ الکترونیکس یکی از اولین غول‌های دنیای فناوری است که از زمان شیوع ویروس کرونا، وضعیت مالی و درآمد خود را اعلام می‌کند. سوددهی سامسونگ در سه ماهه اول سال نشان می‌دهد که بحران ویروس کرونا تأثیر چندانی حداقل بر روی این شرکت نگذاشته است.
به گزارش آی تابناک : سامسونگ الکترونیکس یکی از اولین غول‌های دنیای فناوری است که از زمان شیوع ویروس کرونا، وضعیت مالی و درآمد خود را اعلام می‌کند. سوددهی سامسونگ در سه ماهه اول سال نشان می‌دهد که بحران ویروس کرونا تأثیر چندانی حداقل بر روی این شرکت نگذاشته است.

در گزارشی که امروز منتشر شده است، سامسونگ اعلام کرده درآمد آنها در سه ماهه اول سال در حدود 55 تریلیون وون کره، معادل 44.9 میلیارد دلار بوده است. در مقایسه با سال گذشته، این رقم خبر از افزایش 5 درصدی درآمد سامسونگ می‌دهد. انتظار می‌رود که میزان سود عملیاتی این شرکت نیز با 3 درصد افزایش همراه باشد و به 6.4 تریلیون وون (5.23 میلیارد دلار) برسد.

سوددهی سامسونگ باوجو بحران جهانی کرونا

سامسونگ در این گزارش درآمد خود را برای هر بخش به صورت مجزا اعلام نکرده است و درخصوص عملکرد بخش‌های زیرمجموعه اطلاعاتی منتشر نکرده است. در هر حال؛ گزارش نهایی با جزئیات دقیق‌تر در ادامه ماه منتشر خواهد شد. گفته می‌شود که عملکرد سامسونگ در این دوره سه ماهه در بخش فروش چیپ بسیار خوب بوده است. چرا که با فراگیر شدن قرنطینه و خانه نشین شدن مردم در سراسر جهان، تقاضای دیتا سنترها در کوتاه مدت بیشتر شده است.

باوجود آنکه در ظاهر همه چیز برای سامسونگ خوب به نظر می‌رسد، غیرممکن است که بتوانیم تأثیر کرونا در کسب و کار این شرکت را نادیده بگیریم. بسته شدن فروشگاه‌ها در نقاط مختلف جهان، اختلال در زنجیره تأمین و عدم اطمینان مالی از تأثیرات کرونا بر روی این شرکت بوده است. این مسائل ممکن است هنوز در نتایج مالی شرکت منعکس نشده باشد، اما ربط مستقیمی به این خواهد داشت که کرونا تا چه مدت در روند عادی کارها اختلال ایجاد خواهد کرد.

سامسونگ در این دوره سه ماهه از گوشی های پرچمدار گلکسی s20 رونمایی کرد. در کنار این گوشی‌های، گلکسی Z Flip، محصول تاشوی این شرکت نیز روانه بازار شد. انتظار می‌رفت که این گوشی‌ها بتوانند درآمد خوبی برای سامسونگ به ارمغان بیاورند، اما گزارشات اولیه خبر از کاهش 8.1 درصدی فروش سامسونگ در Q1 2020 در مقایسه با Q4 2019 می‌دهد.




منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار