کد خبر: ۳۰۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 08
شیوع کرونا بسیاری از شرکت‌ها و استارتاپ‌ها را با مشکل مواجه کرده. در این میان فعالان حوزه گردشگری بیش از همه ضرر کرده‌اند. Airbnb به عنوان یکی از بزرگترین استارتاپ‌های حوزه گردشگری و اجاره خانه، به تازگی خبر از جمع آوری 1 میلیارد دلار سرمایه جدید داده است.
به گزارش آی تابناک : شیوع کرونا بسیاری از شرکت‌ها و استارتاپ‌ها را با مشکل مواجه کرده. در این میان فعالان حوزه گردشگری بیش از همه ضرر کرده‌اند. Airbnb به عنوان یکی از بزرگترین استارتاپ‌های حوزه گردشگری و اجاره خانه، به تازگی خبر از جمع آوری 1 میلیارد دلار سرمایه جدید داده است.

در زمان بحران برخی از استارتاپ‌ها تصمیم به افزایش سرمایه می‌گیرند تا قادر به گذر آن باشند. Airbnb به تازگی به جمع آوری 1 میلیارد دلار بودجه اشاره کرده. شرکت سهام خصوصی Silver Lake و شرکت سرمایه‌گذاری Sixth Street Partners در این سرمایه گذاری بیشترین سهم را داشته‌اند. این بودجه به صورت وام یا خرید سهام در اختیار Airbnb قرار می‌گیرد. در گذشته ارزش این استارتاپ فعال در حوزه اجاره خانه برابر با 31 میلیارد دلار اعلام شده بود و حالا به نظر می‌رسد ارزش آن به 26 میلیارد دلار کاهش داشته است.

این استارتاپ در بیانیه‌ خود به این سرمایه‌گذاری اشاره کرده:

«منابع جدید از اقدامات کنونی Airbnb برای سرمایه‌گذاری بلندمدت در جامعه میزبانانی که خانه‌ها و تجربیات خود را به اشتراک می‌گذارند، پشتیبانی می‌کند.»

شیوع کرونا باعث شده بسیاری از مردم در سراسر جهان قرنطینه شوند، در نتیجه میزان سفرها کاهش شدیدی داشته. این موضوع باعث شده استارتاپ‌های فعال در زمینه و همچنین شرکت های هواپیمایی با خطر ورشکستکی روبه‌رو شوند. در حالی که Airbnb قصد داشت در سال جاری میلادی سهام خود را به صورت عمومی عرضه کند، نوسانات بازار سرمایه و همچنین عدم اطمینان از آینده، باعث شد از چنین اقدامی منصرف شود.

Airbnb

ماه گذشته میلادی بسیاری از استارتاپ‌ها تصمیم به تعدیل نیرو گرفتند، البته هنوز Airnbnb چنین اقدامی نکرده است. این استارتاپ برای مدیریت وضعیت تصمیم به توقف استخدام جدید، نصف کردن حقوق مدیران ارشد و صرفه‌جویی 800 میلیون دلاری در هزینه تبلیغات خود گرفت. در حالی این استارتاپ سرمایه جدید جذب کرده که هم اکنون دارای 3 میلیارد دلار بودجه نقد و 1 میلیارد دلار خط اعتباری است.

سخنگوی این استارتاپ در این رابطه که سرمایه‌گذاری جدید چه تاثیری روی عرضه عمومی سهام آن دارد، اظهارنظری نکرده است. Airbnb با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. این استارتاپ باید بتواند هزینه‌های مشتریان خود را برگشت بزند و میزبانان خود را نیز راضی نگه دارد که برای موضوع بودجه درنظر گرفته است.

با توجه به رویه Airbnb، شرکت‌ها و استارتاپ‌های ایرانی نیز می‌توانند با جذب سرمایه جدید، از تعدیل نیرو جلوگیری کنند. برای مثال یکی از معروفترین استارتاپ های گردشگری ایران اوایل ماه گذشته و با شروع بحران کرونا، تعدادی از نیروهای خود را تعدیل کرد. این استارتاپ‌ها می‌توانند بخشی از سهام خود را در برابر دریافت پول نقد، واگذار کنند و به فعالیت خود ادامه دهند.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار