کد خبر: ۳۰۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 07
باز کردن گوشی با صورت یکی از کاربردی‌ترین و امن‌ترین روش‌های باز کردن قفل گوشی‌هاست. پیکسل ۴ هم با قابلیتی به نام فیس آنلاک معرفی شد که به کاربران اجازه می‌داد گوشی خود را با اطلاعات چهره باز کنند.
به گزارش آی تابناک : باز کردن گوشی با صورت یکی از کاربردی‌ترین و امن‌ترین روش‌های باز کردن قفل گوشی‌هاست. پیکسل ۴ هم با قابلیتی به نام فیس آنلاک معرفی شد که به کاربران اجازه می‌داد گوشی خود را با اطلاعات چهره باز کنند. مشکلی که این روش داشت، نیاز نداشتن آن به باز بودن چشم‌ها بود که عملا آن را به روشی ناامن تبدیل می‌کرد. این مشکل همانطور که گوگل وعده داده بود، برطرف شده و کاربران پس از نصب آپدیت ماه آوریل، می‌توانند با خیال راحت از این ویژگی استفاده کنند.

آپدیت فوق قابلیتی تحت نام «نیاز به باز بودن چشم‌ها» را معرفی می‌کند که به صورت پیش‌فرض برای تمامی کاربران پیکسل ۴ (XL) فعال شده است. از این پس دیگر نیاز نیست نگران این باشید که فرزند شرور شما با نگه‌داشتن گوشی جلوی صورتتان، خرید‌های درون‌برنامه‌ای را تایید کند، زیرا پس از نصب این آپدیت برای تایید و باز کردن گوشی، حتما باید چشم‌های خود را باز نگه داشته باشید.

پیکسل ۴

البته این قابلیت هنوز کمی با ویژگی Face ID اپل تفاوت دارد. کمپانی کوپرتینویی نه تنها از کاربران می‌خواهد چشم‌های خود را باز نگه دارند، بلکه کاربر را ملزم می‌کند به صورت مستقیم به نمایشگر گوشی نگاه کند. اینگونه سیستم تشخیص چهره مطمئن می‌شود نیت کاربر واقعا باز کردن قفل گوشی است. در هر صورت به جز ویژگی فوق، آپدیت ماه آوریل چند مشکل دیگر پیکسل ۴ را نیز برطرف کرده است.

برای مثال یکی از مشکلات کاربران با کارایی بلوتوث در حین تماس بود که باعث می‌شد صدای شما به صورت رسا به گوش مخاطب نرسد. گوگل این مشکل را به همراه یک مشکل در مدیریت مموری که مشکلات دیگری با بلوتوث LE به وجود می‌آورد را هم برطرف کرده است. در صورتی که برای نصب این آپدیت عجله دارید، گوگل کل ایمیج این آپدیت به همراه فایل زیپ OTA را منتشر کرده است. با این حال اگر با فلش کردن و باز کردن بوت لودر آشنایی کافی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم چند روزی صبر کنید تا آپدیت راهش را به گوشی شما نیز باز کند.





منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار