کد خبر: ۳۰۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 07
اپل با اضافه کردن یک اسکنر لایدار به آیپد پرو ۲۰۲۰، به نوعی دوربین ۳ گانه را به تبلت حرفه‌ای‌تر خود آورد. اکنون طراحی‌های اولیه‌ای از ماژول دوربین آیفون بعدی اپل منتشر شده، که این اسکنر را در کنار ۳ سنسور معمول دیگر پرچمدار اپل نشان می‌دهد.
به گزارش آی تابناک : اپل با اضافه کردن یک اسکنر لایدار به آیپد پرو ۲۰۲۰، به نوعی دوربین ۳ گانه را به تبلت حرفه‌ای‌تر خود آورد. اکنون طراحی‌های اولیه‌ای از ماژول دوربین آیفون بعدی اپل منتشر شده، که این اسکنر را در کنار ۳ سنسور معمول دیگر پرچمدار اپل نشان می‌دهد.

طراحی آیفون بعدی به تایید دو تن از افشاگران مطرح اپل یعنی مکس واینباخ و یوتیوبر معروف جان پراسر نیز رسیده و به گفته این دو از کد‌های داخل iOS 14 به دست آمده است. با نگاهی به این طراحی اولیه، می‌توان دید که اپل خیلی زود دوربین ۳ گانه را فراموش کرده و به سراغ ماژول ۴ گانه رفته است. سنسور‌های دوربین آیفون ۱۱ پرو همگی نیز در آیفون بعدی حضور دارند، ولی تفاوت نسل جدید با پرچمداران فعلی، در اضافه شدن اسکنر لیدار (LiDAR) به این مجموعه است.

جایگیری این سنسور‌ها نیز دستخوش تغییر شده تا فضا برای اسکنر لایدار ایجاد شود. از همین رو سنسور اولترا واید از مرکز سمت راست ماژول، به کمی بالاتر در کنار سنسور اصلی نقل مکان کرده است. زیر این سنسور نیز اسکنر لایدار جای می گیرد. به نظر می‌رسد ابعاد این سنسور‌ها نیز کمی بزرگ‌تر شده که در راستای افشاگری‌های قبلی مبنی بر استفاده اپل از سنسور شیفت قرار می‌گیرد.

اسکنر لایدار

اگر خاطرتان باشد، گفته می‌شود سنسور اولترا واید اپل از تکنولوژی سنسور شیفت برای از بین بردن لرزش دست استفاده می‌کند که در کنار آن، قابلیت نایت مود اپل را نیز به دست خواهد آورد. در پی این جابجایی‌ها، فلاش و میکروفون نیز تغییر مکان داده و اکنون فلاش این گوشی در مرکز ۴ سنسور قرار می‌گیرد. میکروفون نیز کمی پایین‌تز از فلاش و میان دو سنسور تله فوتو و اسکنر لایدار قرار خواهد گرفت.

از دیگر اطلاعاتی که از کد‌های داخل iOS 14 به دست آمده می‌توان به پورت لایتنینگ و ناچ معروف اپل اشاره کرد. در این کد‌ها آمده است که اپل امسال از پورت USB-C استفاده نمی‌کند و همچنان آیفون خود را با پورت لایتنینگ به بازار عرضه خواهد کرد. آیفون سال آینده (۲۰۲۱) نیز کلا بدون پورت به بازار عرضه می‌شود. در نتیجه هیچگاه شاهد اضافه شدن این پورت همه‌کاره به آیفون نخواهیم بود.

اسکنر لایدار

ناچ نیز همانند سال‌های گذشته در این گوشی وجود دارد و اپل برنامه‌ای برای کوچک کردن یا حذف آن ندارد. احتمالا با عرضه آیفون بدون پورت در سال آینده میلادی، ناچ نیز حذف شود تا بار دیگر با طراحی انقلابی در محصولات اپل طرف شویم. این‌ها تنها تفاوت‌های موجود در آیفون ۲۰۲۰ با آیفون ۱۱ پرو هستند و به جز تغییرات سخت‌افزاری معمول اپل، در ظاهر آیفون نباید تغییر جدید دیگری ببینیم.

با این حال با توجه به تاخیر در عرضه برخی از محصولات اپل، انتظار می‌رود آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس (در صورت حفظ نام‌گذاری فعلی) زمانی در ماه اکتبر و نوامبر (مهر و آبان) با ابعاد ۶.۱ و ۶.۷ اینچی به بازار عرضه شوند. همچنین گفته می‌شود دو آیفون ۱۲ و ۱۲ پلاس (۵.۴ و ۶.۱ اینچی) نیز جایگزین آیفون ۱۱ محبوب خواهند شد تا اپل در بازار میان‌رده‌های خود نیز دو انتخاب در اختیار کاربران قرار داده باشد.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار