کد خبر: ۳۰۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 07
وجود موجودات فضایی همواره یکی از سوال‌های بی‌پاسخ بشر است. در طول تاریخ بارها شاهد منتشر شدن تصاویر و ویدیو‌های مختلف با این موضوع بوده‌ایم و حتی الگو‌های عجیب و غریب مزارع آمریکا را نیز مشاهده کردیم. همانطور که خودتان نیز می‌دانید، هیچ کدام از آن‌ها کار موجودات فضایی نبوده و تنها یک یا چندین فرد خلاق پشت کامپیوتر‌های خود نشسته و با جلوه‌های ویژه ویدیو‌های جذابی را خلق کرده‌اند.
به گزارش آی تابناک : وجود موجودات فضایی همواره یکی از سوال‌های بی‌پاسخ بشر است. در طول تاریخ بارها شاهد منتشر شدن تصاویر و ویدیو‌های مختلف با این موضوع بوده‌ایم و حتی الگو‌های عجیب و غریب مزارع آمریکا را نیز مشاهده کردیم. همانطور که خودتان نیز می‌دانید، هیچ کدام از آن‌ها کار موجودات فضایی نبوده و تنها یک یا چندین فرد خلاق پشت کامپیوتر‌های خود نشسته و با جلوه‌های ویژه ویدیو‌های جذابی را خلق کرده‌اند. تصاویر قدیمی‌تر نیز به دلایلی منطقی، توجیه شده‌اند. به تازگی در آخرین تلاش بشر برای رصد موجودات فضایی، ویدیویی از سطح ماه منتشر شده که عبور سه UFO را نشان می‌دهد.

بر اساس گفته‌های منتشر کننده این ویدیو در یوتیوب می‌دانیم که توسط یکی از دوستانش به دست او رسیده که روزی دو بار از حلول ماه فیلم‌برداری می‌کند. ویدیو زیر نیز طی یکی از این فیلم‌برداری‌ها در مونترال کانادا  به دست این شخص رسیده است. دوربینی که او برای این کار در نظر گرفته، نیکون P1000 بوده که به خوبی از پس وظایف خود بر آمده. اما چرا این ویدیو فیک است؟

زمان فیلم‌برداری این ویدیو تاریخ ۳ آوریل سال ۲۰۲۰ است. اگر به گام های ماه (Moon Phase) در این روز نگاهی بیندازید، می‌بینید که فیلم‌بردار کار خودش را درست انجام داده است؛ یعنی فاز ماهی که در ویدیو به تاریخ ۳ آوریل نسبت داده می‌شود، به خوبی با شرایط واقعی جور در می‌آید. افکت دیستورت (Distort) ویدیو که برای جبران اتمسفر رو این ویدیو قرار داده شده به همراه سایه‌ها و ابعاد همگی باورپذیر هستند؛ اما مشکل کجاست؟

مشکل اصلی جایی شروع می‌شود که تدوینگر این ویدیو فراموش می‌کند افکت دیستورت را در ثانیه ۳۴ بگذارد. بسیاری از تحلیلگران و تدوینگران هم با این نظریه موافق هستند. فراموشی افزودن این افکت باعث می‌شود که ماه ثابت دیده شود، در حالی که ابرها و دوربین همچنان تکان می‌خورند. در نتیجه فیلتر دیستورت یکی از دلایل فیک بودن این ویدیو است.

موجودات فضایی

به نظر می‌رسد این شخص تنها با یک عکس ثابت از ماه این کار را انجام داده. نکته بعدی که باید در نظر بگیریم، سرعت لازم برای فرار از گرانش ماه است. با این حال پیش از این اجازه دهید ابعاد این سه UFO را باهم مرور کنیم. بر اساس گودال اندومیون که بر اثر برخورد اجرام آسمانی روی سطح ماه ایجاد شده و با توجه به اندازه‌گیری‌های ناسا از این گودال، می دانیم قطر دهنه آن ۱۲۵ کیلومتر است. در نتیجه با احتساب فاصله ماه از زمین و ابعاد این سه UFO، باید به ابعاد سفینه‌ای تقریبا با طول ۱۲ کیلومتر و عرض ۱.۵ کیلومتر برسیم؛ یعنی معادل محله گیشا در تهران.

اکنون نوبت به محاسبه سرعت فرار از گرانش ماه می‌رسد. این سرعت برابر با ۲.۳۸ کیلومتر بر ثانیه است و با توجه به سرعت گذر ۲ الی ۳ ثانیه‌ای آن‌ها از دهنه گودال اندومیون، امکان ندارد که اعداد با سرعت گریز از مرکز ماه جور در بیاید. بحث دیگر مربوط به سایه‌هاست که با توجه به جایگیری خورشید نسبت به ماه در آن تاریخ و ساعت، با زاویه‌ای اشتباه روی ماه می‌افتند. اگر کمی هم دقت کنید، یکی از سایه‌ها کاملا روی سطح قرار نمی‌گیرد.

موجودات فضایی

با تمامی این تفاسیر، اگر بخواهیم اتفاقات سال ۲۰۲۰ را در نظر بگیریم، پس از باریدن بادمجان از آسمان و همه‌گیری یک ویروس خطرناک با ریشه‌های [احتمالاً] خفاشی، حمله موجودات فضایی چندان هم غیر منتظره نیست. با این حال این ویدیو هم مانند دیگر ویدیوهای مربوط به موجودات فضایی، جعلی بوده و جستجوی بشر برای یافتن زندگی دیگر در کهکشان‌های دور و نزدیک، هنوز ادامه خواهد داشت.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار