کد خبر: ۳۰۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 07
تلفن های هوشمند هر سال بزرگ تر می شوند و استفاده از آنها با یک دست سخت تر می شود. سازندگان دیگر تمایلی به ساخت گوشی های کوچک ندارند و اگر به دنبال گوشی کوچک اندرویدی باشید که به راحتی در جیب شلوار جین جای گیرد، انتخاب های زیادی نخواهید داشت. در عصری به سر می بریم که گوشی های بزرگ در حال تبدیل شدن به معضل هستند و به نظر نمی رسد نمایشگرهای تاشو حداقل در آینده نزدیک بتوانند این مشکل را حل کنند.
به گزارش آی تابناک : گوشی های امروزی قدبلند و لاغر شده اند و به سختی می توان محصولی را با عرض بیشتر از 3 اینچ (7.62 سانتی متر) پیدا کرد. به همین دلیل است که آیفون ها برخی اوقات باریک به نظر می رسند. بسیاری از سازندگان از جمله سامسونگ در حال افزایش ارتفاع گوشی ها و در عین حال باریک تر کردن آنها هستند. برای مثال عرض گلکسی اس 20 اولترا 2.99 اینچ است که در مقایسه با نسل اول گلکسی نوت (3.27 اینچ) کاهش پیدا کرده است.

مقصود نگارنده از این مطلب رویگردانی از گوشی های بزرگ نیست. گوشی های بزرگ برای بسیاری از کاربران از جمله گیمرها، کاربرانی که با گوشی زیاد فیلم نگاه می کنند و به طور کلی افرادی که نمایشگر بزرگ را ترجیح می دهند، به انتخاب اول تبدیل شده اند.

اما به نظر شما با وجود اشباع شدن بازار از انواع گوشی های بزرگ، چرا سازندگان دیگر گوشی های کوچک تولید نمی کنند؟ با سر زدن به فروم ها و خواندن نظرات کاربران در اینترنت می توان به جای خالی گوشی های کوچک در بازار پی برد.

البته برای طرفداران اپل، آیفون 8 گزینه مناسبی است که همچنان فروش بالایی دارد. بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی IHS Markit، آیفون 8 پرفروش ترین گوشی سال 2018 بوده و سال 2019 نیز هفتمین گوشی پر فروش دنیا لقب گرفته است.

اما در بین گوشی های اندرویدی رقیبی که به کوچکی آیفون 8 باشد و توسط سازنده ای مطرح تولید شده باشد را نمی بینیم. البته پیکسل 4 با نمایشگر 5.7 اینچی و وزن 162 گرمی، یک گوشی کوچک به شمار می رود. در گذشته سونی با سری کامپکت در بخش گوشی های کوچک حضور داشت که البته تولید آنها را به دلیل استقبال کم کاربران متوقف کرد.

سازندگان در صورتی به تولید گوشی های کوچک تمایل نشان می دهند که از فروش بالای آنها مطمئن باشند. گلکسی S10e آخرین گوشی کوچک سامسونگ محسوب می شود و این سازنده کره ای تاکنون جانشین آن را معرفی نکرده است. ظاهراً کاربران گوشی های کوچک را دوست دارند، ولی اندازه کوچک به تنهایی نمی تواند آنها را تشویق به خرید آنها کند.

آیا با گوشی های تاشو می توان مشکل را حل کرد؟

گوشی های تاشو جذاب و نوآور هستند و خون تازه ای در رگ های دنیای موبایل تزریق کرده اند، ولی همچنان تا فراگیر شدنشان مدت زمان زیادی باقی مانده است. سامسونگ با عرضه گلکسی زد فلیپ یک قدم بزرگ در این مسیر برداشت، ولی در مجموع این گوشی ها به خاطر دوربین متوسط، رابط کاربری متزلزل و بدنه ظریف، همچنان فاز آزمایشی را سپری کرده و احتملاً تا مدتی در این فاز باقی خواهند ماند.

البته باید این را در نظر گرفت که گوشی های تاشو فقط مشکل ابعاد را حل می کنند تا حمل گوشی آسان تر شود. این قبیل گوشی ها پس از باز شدن همچنان همان نمایشگر بزرگ را در برابر دیدگان کاربر قرار می دهند و احتمال دارد در آینده در حالت بسته نیز هم اندازه گوشی های امروزی باشند.

اگر روند افزایش سایز نمایشگر گوشی ها ادامه پیدا کند، در چند سال آینده احتمالاً با گوشی های معمولی یا تاشویی مواجه خواهیم شد که هم اندازه تبلت ها خواهند بود.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار