کد خبر: ۳۰۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 06
معاون دفتر کسب و کار بین الملل مرکز تعاملات بین‌الملل علم و فناوری با بیان اینکه امیدواریم امسال میزان صادرات دانش بنیانها بیشتر از سال گذشته شود، گفت: خیز صادراتی امسال دور از انتظار نیست.
به گزارش آی تابناک : مسعود حافظی با بیان اینکه مرکز تعاملات بین‌الملل معاونت علمی و فناوری در صدد است که حامی شرکت‌های توانمند باشد تا بتوانند صادرات به کشورهای دیگر داشته باشند، بیان کرد: همواره صادرات شرکت‌های دانش بنیان از اهمیت بالایی برخوردار است از این رو شرایط شرکت‌های دانش بنیان را برای صادرات تسهیل می‌کنیم تا بتوانند محصولات خود را به سایر کشورها صادر کنند.

وی با تاکید بر اینکه حد امکان موانع موجود صادراتی را از سر راه شرکت‌های دانش بنیان بر می‌داریم، بیان کرد: سرویس‌های ارائه شده از سوی مرکز تعاملات بین‌الملل معاونت علمی، معمولاً از جنس تقویت توان صادراتی شرکت‌های دانش بنیان است.

معاون دفتر کسب و کار بین‌الملل مرکز تعاملات بین‌الملل علم و فناوری ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به ۴ هزار خدمت توانمند سازی و توسعه بازار به ۲۵۰۰ شرکت ارائه شده تا بتوانند صادرات داشته باشند.

حافظی با اشاره به آمار صادرات محصولات دانش بنیان طی ۴ سال اخیر گفت: ۴۱۵ شرکت دانش‌بنیان طی این سال‌ها توانسته‌اند صادرات خوبی داشته باشند و دارای رکورد صادرات رسمی هستند که تعدادی از آنان از رشد صادراتی مطلوبی برخوردار بوده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه امید به خیز صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۹۹ دور از دسترس نیست، گفت: مناطق هدف صادراتی برای شرکت‌های دانش بنیان عمدتاً منطقه آسیای میانه و کشورهای همسایه هستند.

معاون دفتر کسب و کار بین‌الملل مرکز تعاملات بین‌الملل علم و فناوری خاطر نشان کرد: میزان صادرات سال گذشته برابر با ۴۰۰ میلیون دلار توسط ۲۵۰ شرکت دانش بنیان بوده که امید داریم صادرات شرکت های دانش بنیان در سال ۹۹ بیش از سال ۹۸ باشد.

وی با تاکید بر اینکه پیش بینی می‌کنیم بتوانیم در سال ۹۹ خیز صادراتی داشته باشیم، گفت: این خیز صادراتی به دلیل این است که شرکت‌های دانش بنیان طی سال‌های قبل، چم و خم صادرات در شرایط سخت حال تحریم را یاد گرفته‌اند و با کمی تلاش می‌توانند در سال جدید رقم صادراتی خوبی داشته باشند.




منبع : مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار