کد خبر: ۳۰۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 06
مهندس نرم افزار سابق گوگل و مدیر ارشد شرکت Pyrofex، «مایکل استی» به تازگی ادعا کرده یک فایل زیپ حاوی کلید خصوصی بیت کوین به ارزش بیش از 300 هزار دلار را با موفقیت هک کرده است.
به گزارش آی تابناک : مهندس نرم افزار سابق گوگل و مدیر ارشد شرکت Pyrofex، «مایکل استی» به تازگی ادعا کرده یک فایل زیپ حاوی کلید خصوصی بیت کوین به ارزش بیش از 300 هزار دلار را با موفقیت هک کرده است.

بر اساس اعلام استی، 6 ماه پیش یک فرد روسی در لینکدین برای وی پیام فرستاده. این فرد مقاله استی در سال 2000 که مربوط به روشی برای هک فایل‌های زیپ بوده را مطالعه کرده. مهندس نرم افزار سابق گوگل در این زمینه گفته:

«این فرد روسی مقاله‌ای که من 19 سال پیش نوشته بودم را خوانده بوده و می‌خواست بداند این حمله می‌تواند روی فایلی که تنها دارای دو فایل است، انجام شود. یک تحلیل می‌گوید این کار بدون قدرت پردازشی بالا و پول زیاد امکان پذیر نیست. از آنجایی که تنها با دو فایل سر و کار داشتم، این امکان وجود داشت در هر مرحله فایل‌های غلط زیادی پیدا شود.

در نهایت 273 کلید ممکن، نزدیک به 6 میلیارد تریلیون برای تست وجود داشت. من تخمین زدم که برای هک این فایل به یک مزرعه کارت گرافیک و یکسال زمان نیاز است و هزینه‌ آن به 100 هزار دلار می‌رسد. با وجود این موارد، فرد روسی اعلام کرد که می‌تواند این هزینه را تامین کند که باعث شگفتی من شد.»

کلید خصوصی بیت کوین

فایل‌ها دارای کلید خصوصی بیت کوین با ارزش 12,500 دلار در زمان خرید اولیه در سال 2016 بودند. حالا ارزش آن‌ها به 300 هزار دلار رسیده. استی در رابطه با ادامه کار توضیح داده:

«خوشبختانه او همچنین لپ تاپ اصلی را داشت و دقیقا می‌دانست چه زمانی فایل را رمزگذاری کرده. این موارد باعث شد که فرایند به 10 تریلیون کاهش پیدا کند و امکان انجام آن وجود داشته باشد. هک فایل چندین ماه در یک مزرعه متوسط انجام شد.»

پس از چندین ماه آزمایش، شامل کشف باگ در مزرعه GPU، استی ادعا کرده که موفق به هک این فایل زیپ شده است.





منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار