کد خبر: ۳۰۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 06
سرعت اینترنت کاربران طی این روزها ناپایداری‌های متعددی را به خود دیده که همگی به نظر ناشی از ظرفیت پایین فضای ترافیک داده کشور است. در این حالت راهکاری که در برخی کشورهای خارجی در نظر گرفته شده کاهش حجم محتواست ولی در اقدامی عجیب، آذری جهرمی وزیر ارتباطات به اپراتورهای اینترنت دستور افزایش سرعت اینترنت کاربران به 16 مگابیت بر ثانیه را داده است.
به گزارش آی تابناک : سرعت اینترنت کاربران طی این روزها ناپایداری‌های متعددی را به خود دیده که همگی به نظر ناشی از ظرفیت پایین فضای ترافیک داده کشور است. در این حالت راهکاری که در برخی کشورهای خارجی در نظر گرفته شده کاهش حجم محتواست ولی در اقدامی عجیب، آذری جهرمی وزیر ارتباطات به اپراتورهای اینترنت دستور افزایش سرعت اینترنت کاربران به 16 مگابیت بر ثانیه را داده است.

 

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در سلسله توییت‌های خود با هشتگ «گزارش به مردم» موضوعی را مطرح کرده که می‌تواند برای کاربران اینترنت خانگی بسیار جالب باشد.

در این توییت وزیر ارتباطات اعلام کرده که به اپراتورهای اینترنت خانگی دستور افزایش سرعت اینترنت کاربران به 16 مگابیت را ابلاغ کرده تا در شرایط «فاصله‌گذاری اجتماعی» و الزام برگزاری اینترنت کلاس‌های درس به صورت مجازی، مشکلی برای کاربرانی که می‌خواهند در این وضعیت، مشکلی از بابت تحصیل برای فرزندانشان پیش نیاید، ایجاد نگردد.

azari16-1.JPG

آذری جهرمی در این توییت اعلام نموده که تا به لحظه انتشار آن، افزایش سرعت مذکور روی خط ارتباطی 7 درصد از کاربرانی که مشمول این طرح می‌شوند اعمال شده است. ظاهراً قرار است ارتقای سرعت اینترنت کاربران خانگی به 16 مگابیت بر ثانیه به صورت خودکار انجام شود و در این مورد نیازی به انجام امور اضافی توسط کاربر وجود نخواهد داشت.

اما همانطور که گفتیم به نظر باید فضای اینترنت و ترافیک کشور نیز به خودی خود مشمول ارتقای جدیدی شود تا افزایش سرعت به صورت عملی نتایجی را در بر داشته باشد. به هر حال امیدواریم تصمیماتی از این دست در نهایت به ارتقای سطح کیفی ارتباط اینترنت کاربران در این شرایط بغرنج و قرنطینه خانگی بینجامد؛ چرا که بسیاری از کاربران در این وضعیت تنها راه ارتباطی که دارند، اینترنت است. در عین حال شاید بتوان راه‌هایی که برای ارتقای سطح کیفی اینترنت جهت دسترسی به منابع عملی و آموزشی مطرح شده را به صورت مدیریت‌شده و با زیرساخت‌های با نتایج بهتر پیاده کرد و نیازی به افزایش سرعت همگانی نباشد؛ چرا که همه کاربران از این مورد استفاده نمی‌کنند و اعمال فشار بیشتر روی شبکه، نتیجه عکس خواهد داشت.




منبع : شهر سخت افزار


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار