کد خبر: ۳۰۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۶ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 06
رفتن به دل طبیعت و صرف کباب به همراه خانواده یا دوستان یکی از تفریحات بسیار مورد علاقه ایرانی ها به شمار می رود، از این رو کم نیستند تعداد اتومبیل هایی که در صندوق عقب آنها همواره یک عدد باد بزن به همراه منقل و مقداری زغال در حالت استند بای قرار دارد!
به گزارش آی تابناک : رفتن به دل طبیعت و صرف کباب به همراه خانواده یا دوستان یکی از تفریحات بسیار مورد علاقه ایرانی ها به شمار می رود، از این رو کم نیستند تعداد اتومبیل هایی که در صندوق عقب آنها همواره یک عدد باد بزن به همراه منقل و مقداری زغال در حالت استند بای قرار دارد!

اما آن سوی دنیا یکی از خانواده های آمریکایی ساکن تگزاس، به طور تخصصی وارد این حوزه شده و با تولید بزرگ ترین گریل کباب پز جهان سر و صدای زیادی بر پا کرده است! این کباب پز سیار در حقیقت یک کشنده سنگین ساخت پیتربیلت (Peterbilt) است که تریلر آن با تغییر کاربری نقش آتشدان و گریل را ایفا می کند.

البته این تریلر عظیم تنها در خوش گذرانی کاربرد ندارد و در وقایع طبیعی نظیر طوفان های رایج در آمریکا نیز برای تامین غذای نیروهای امدادی به کار گرفته می شود. همچنین آشپزی برای افراد بی خانمان یکی دیگر از کاربردهای این کباب پز عظیم الجثه است.

بزرگ ترین کباب پز جهان

مالک این کباب پز منحصر به فرد شخصی به نام تری فالسم (Terry Folsom) است. آقای فالسم سی سال سابقه باربری با خودروهای سنگین را در کارنامه داشته و کشنده پیبتربیلت 379 را در سال 1997 خریداری کرده است. پس از بازنشستگی، به دلیل علاقه وافر و وصف ناشدنی به کباب، وی تصمیم گرفته قسمت تریلر کشنده خود را به یک کباب پز سیار تبدیل کند!

بزرگ ترین کباب پز جهان

این تریلر یا به عبارت بهتر گریل، با 76 فوت (23.16 متر) طول بزرگ ترین گریل کباب پز جهان لقب گرفته است. به گفته آقای فالسم فرایندهای تبدیل تریلر به این شکل، حدود 6 ماه زمان برده و می توان با آن بین 3.6 الی 5.4 تن گوشت را کباب کرد. آماده سازی این کباب پز هم حدود دو و نیم ساعت طول کشیده و در صورت نیاز امکان پخت غذای روزانه 5000 نفر با آن وجود دارد.

بد نیست اشاره کنیم کشنده پیتربیلت 379 به تنهایی حدود 10 تن وزن دارد، این در حالی است که وزن تریلر به دلیل اضافه شدن محفظه های مخصوص به افزون بر 36 تن می رسد. هر چند داشتن چنین کباب پزی ممکن است آرزوی برخی باشد، اما حمل و نقل و جابجایی آن با دشواری هایی همراه بوده و نیازمند تیمی از خودروهای اسکورت است.




منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار