کد خبر: ۳۰۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 05
هفته گذشته سرویس مایکروسافت 365 معرفی شد. یکی از ویژگی‌های این سرویس، مایکروسافت ادیتور بود که حالا افزونه آن برای مرورگرهای کروم و اج در دسترس است و باید با برنامه محبوب و کاربردی گرامرلی رقابت کند.
به گزارش آی تابناک : مایکروسافت ادیتور از بیش از 20 زبان پشتیبانی می‌کند. از آنجایی که مایکروسافت ادیتور به صورت افزونه عرضه شده، می‌توان از آن برای رفع مشکلات گرامری در تمام کارهای تحت وب مانند نوشتن ایمیل یا پست جدید در شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد.

مایکروسافت ادیتور در نسخه رایگان و نسخه‌ای مخصوص مشترکین مایکروسافت 365 عرضه شده. نسخه رایگان غلط‌های املایی و مشکلات گرامری پایه را برطرف می‌کند. مشترکین مایکروسافت 365 به ویژگی‌های بیشتری دسترسی پیدا می‌کنند که برای مثال می‌توان به دستورات پیشرفته گرامر و سبک نوشتن مانند واضح بودن، مختصر بودن، زبان رسمی، کلمات پیشنهادی و موارد دیگر اشاره کرد.

مایکروسافت ادیتور

برخی از ویژگی‌های انحصاری مایکروسافت ادیتور برای مشترکین مایکروسافت 365 به شرح زیر است:

  • هنگامی که می‌دانید چه متنی می‌خواهید بنویسید، اما نحوه صحیح نوشتن آن را نمی‌دانید، آن جمله را مشخص کرده و سپس راست کلیک کنید، برای بازنویسی آن چندین پیشنهاد به شما داده می‌شود. این پیشنهادات در ورد می‌تواند با حفظ معنی اصلی، در تاثیرگذاری بیشتر جملات به شما کمک کنند.
  • برای اولین بار در ورد، ابزار بررسی شباهت‌ها از قابلیت‌ بررسی متن از نظر سرقت ادبی بهره می‌برد که به نویسندگان کمک می‌کند که محتوای اصیل تولید کنند. علاوه بر این، در صورت نیاز می‌توان تنها با یک کلیک استنادهای مرتبط را وارد متن کرد. این ابزار به نویسنده اجازه‌ می‌دهد که کمتر روی مکانیک نوشتن تمرکز کند و بیشتر توجه خود را روی محتوا قرار دهد. این ابزار به دانش‌آموزان نحوه استناد به مطالب مرتبط را یاد می‌دهد.
  • نقد سبک نوشتاری شامل شفافیت، صریح بودن، رسمیت، فراگیر بودن متن به مشترکین مایکروسافت 365 کمک می‌کند که با اطمینان بیشتری متن و ایمیل موردنظر خود را بنویسند. این ابزار می‌تواند مانع از نوشتن اصطلاحات غلط شود.

گرامرلی (Grammarly) رقیب اصلی این ابزار مایکروسافت است. گرامرلی به صورت نرم افزار و افزونه برای مرورگرهای مختلف در دسترس کاربران قرار دارد. گرامرلی همچنین برای مایکروسافت ورد عرضه شده. این برنامه می‌تواند مشکلات املایی و گرامری شما را در بخش‌های مختلف دنیای وب مانند ایمیل‌ها و شبکه‌های اجتماعی را برطرف کند. باید منتظر ماند و دید مایکروسافت ادیتور می‌تواند این برنامه محبوب را شکست دهد یا گرامرلی همچنان به حکمرانی در این بخش ادامه می‌دهد.





منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار