کد خبر: ۳۰۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 05
مرورگر کروم نسخه ۸۰ در ماه فوریه میلادی با کلی ویژگی امنیتی و جدید منتشر شد. یکی از ویژگی‌هایی که قرار بود با این نسخه و نسخه‌های بعدی تکمیل شود، «کوکی‌های سایت مشابه» است.
به گزارش آی تابناک :  مرورگر کروم نسخه 80 در ماه فوریه میلادی با کلی ویژگی امنیتی و جدید منتشر شد. یکی از ویژگی‌هایی که قرار بود با این نسخه و نسخه‌های بعدی تکمیل شود، «کوکی‌های سایت مشابه» است. بر اساس گفته‌های گوگل، تکمیل این ویژگی و فراگیرتر شدن آن به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق خواهد افتاد.

پیش از این که به خبر تعویق این ویژگی بپردازیم، اجازه دهید بار دیگر با هم مرور کنیم «کوکی‌های سایت مشابه» (SameSite Cookies) چیست و چه کاربردی دارد. به صورت کلی، گوگل کروم به طور پیش‌فرض، کوکی‌‌های زیادی را از یک سایت می‌پذیرد که شامل کوکی‌های شخص ثالث نیز میشود. ویژگی کوکی‌های سایت مشابه این پیش‌فرض‌ها را تغییر می‌دهد.

در شرایط سختگیرانه، در صورتی که یک کوکی شخص ثالث توسط صاحب وب سایت تایید نشده باشد، گوگل کروم آن را بلاک می‌کند. این کار با هدف افزایش امنیت کاربران صورت می‌گیرد تا جمع‌آوری داده‌ها توسط کوکی‌های شخص ثالث به حداقل برسد. با این حال بلاک کردن خودسرانه کوکی‌های شخص ثالث می‌تواند برخی از سایت‌ها را از کار بیندازد؛ به خصوص آن‌هایی که برای سیستم‌های لاگین استفاده می‌شود.

کروم

بسیاری از سایت‌های بزرگ و پرکاربرد در حال حاضر از قوانین گوگل برای مرورگر کروم پیروی کرده و سایت‌های خود را بروزرسانی کرده‌اند. با ابن وجود سایت‌هایی هستند که در پی شیوع کرونا، نتوانستند سایت‌های خود را به هر دلیلی بروزرسانی کنند. از همین رو گوگل عنوان کرده است که می‌خواهد از کارکرد اکثر سایت‌های خدمات ضروری، مانند فورشگاه‌های مواد غذایی آنلاین، اینترنت بانک و سرویس‌های دولتی اطمینان حاصل کند. در نتیجه برزورسانی‌های مربوط به کوکی‌های سایت مشابه را به تعویق انداخته است.

این کار گوگل بسیار حیاتی است، زیرا همزمان با قوانین مرتبط با فاصله‌گیری اجتماعی، اتکا به خدمات آنلاین بیش از گذشته شده است و به همین دلیل تغییر و تحولی ناگهانی در این سیستم، می‌تواند اوضاع را پیچیده‌تر از چیزی که اکنون با آن طرف هستیم، کند. در هر صورت به نظر می‌رسد تا پایدار شدن شرایط فعلی، انتشار بروزرسانی مذکور با تاخیری قابل توجه روبرو می‌شود.





منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار