کد خبر: ۳۰۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 05
دو پژوهشگر اسپانیایی، نوعی ربات چهارپا ابداع کرده‌اند که می‌تواند در حوزه رباتیک و آموزش کاربرد قابل توجهی داشته باشد.
به گزارش آی تابناک : رفتارهای حیوانات و مکانیسم‌های بیولوژیکی آنها، بزرگترین منبع الهام برای پژوهش در حوزه رباتیک است. گروه‌های پژوهشی بسیاری در دانشگاه‌ها و شرکت‌های سراسر جهان تلاش کرده‌اند تا ربات‌هایی ابداع کنند که رفتار گونه‌های حیوانی را به نمایش می‌گذارند.

"مانوئل برنال لسینا"(Manuel Bernal Lecina) و "خاویر سیورا"(Javier Civera)، پژوهشگران "دانشگاه ساراگوسا"(University of Zaragoza) در اسپانیا، نوعی ربات موسوم به "لوکوکوآد"(LoCoQuad) ابداع کرده‌اند که می‌تواند کاربردهای فراوانی در پژوهش‌های حوزه رباتیک و آموزش داشته باشد.

لسینا گفت: ایده ابتدایی این پژوهش، ساخت یک پلتفرم رباتیک کم‌هزینه بود که بتواند حرکات اساسی مانند چرخش و راه رفتن را انجام دهد و حالت‌های خاصی به خود بگیرد. من ساخت نمونه‌های ابتدایی و آزمایش آنها را آغاز کردم و سعی داشتم بهترین تجهیزات را با مناسب‌ترین قیمت پیدا کنم.

لسینا طی فرآیند پژوهشی خود، با سیورا به همکاری پرداخت تا ربات جدیدی ابداع کند. هدف آنها ابداع یک پلتفرم رباتیک کم‌هزینه بود که بتوان از آن برای آموزش و ارزیابی الگوریتم‌های یادگیری استفاده کرد.

لسینا ادامه داد: پژوهش ما، نیاز کنونی به پلتفرم‌های رباتیک را که قادر به یادگیری هستند، برطرف می‌کند.

لوکوکوآد، یک ربات چهارپا است که هزینه سخت‌افزاری بسیار پایینی دارد. هزینه ساخت این ربات، بین ۱۵۰ تا ۱۶۵ دلار است و می‌تواند به سادگی در مقیاس بزرگ ساخته شود.

اگرچه شاید لوکوکوآد، کارآمدترین ربات چهارپا نباشد اما هزینه کم و سادگی ساخت، آن را به یک پلتفرم امیدوارکننده برای پژوهش و آموزش در آینده تبدیل می‌کند.

لسینا اضافه کرد: من همیشه دوست دارم در مورد لوکوکوآد، به عنوان یک پلتفرم رباتیک صحبت کنم که می‌تواند تقریبا هر کاری را انجام دهد اما اگر بخواهم واقع‌بین باشم، باید بگویم لوکوکوآد، جعبه‌ای چهارپا است که انعطاف بالایی در برآوردن اهداف گسترده دارد و می‌تواند به پیشرفت سطح آموزش کمک کند.




منبع : ایسنا



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار