کد خبر: ۳۰۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 05
ژاپن فوران مجدد کوه "فوجی" و تبعات آن را شبیه‌سازی کرده است.
به گزارش آی تابناک : دولت ژاپن آنچه را که ممکن است بعد از فوران مجدد کوه "فوجی" اتفاق بیفتد، شبیه‌سازی کرده و پیش‌بینی کرده است که اگر این کوه مجدداً فوران پیدا کند، توکیو زیر ۱۷.۳ میلیارد فوت مکعب خاکستر آتشفشانی پوشیده خواهد شد.

این پروژه توسط شورای مرکزی مدیریت بحران ژاپن سازماندهی شده که می‌تواند مدل‌هایی را برای پیش‌بینی فوران کوه فوجی در ۹۲ منفذ مختلف آن اجرایی کند.

در حالی‌که گدازه‌های این آتشفشان می‌تواند به بیرون از مرز توکیو برسد، خطر اصلی مربوط به خاکستر حاصل از این فوران خواهد بود.

این خاکستر می‌تواند چند روز و حتی چند هفته در هوا باقی بماند.

در بدترین حالت ممکن، بیش از ۱۷.۳ میلیارد فوت مکعب خاکستر آتشفشانی توکیو و مناطق اطراف آن را خواهد پوشاند.

در این گزارش آمده که اولین نشانه‌های سقوط خاکستر می‌تواند در عرض سه ساعت نمایان شود و کل توکیو در عرض ۲۴ ساعت تعطیل خواهد شد.

در این شبیه‌سازی آمده که تنها با یک لایه دو و نیم سانتی‌متری از خاکستر، جاده‌ها برای وسایل نقلیه با دو چرخ غیرقابل استفاده خواهند شد زیرا این وسایل اصطکاک کافی با جاده را پیدا نمی‌کنند.

همچنین دید در جاده‌ها به اندازه‌ای کاهش می‌یابد که رانندگی غیرممکن می‌شود.

خدمات ریلی تقریبا بلافاصله به حال تعلیق درمی‌آید زیرا حتی مقدار کمی خاکستر در مسیر ریلی باعث می‌شود که کار کردن قطارها ناامن باشد.

فعالیت فرودگاه‌ها بسیار محدود خواهد بود زیرا فقط ۰.۰۸ اینج از خاکستر آتشفشان باند فرودگاه‌ها را برای فرود هواپیما ناامن می‌کند.

این خاکستر همچنین می‌تواند برج‌های مخابراتی برای تلفن همراه را دچار اختلال کند و باعث قطع برق شود. نیروگاه‌های حرارتی نیرو هم غیرفعال می‌شوند.‌

ولی می‌توان گفت بیشترین تاثیر این فوران روی انسان‌ها خواهد بود. به خصوص افرادی که دچار آسم هستند. زیرا موجب آسیب‌های شدید تنفسی می‌شود.

تیم تحقیقاتی پروژه ارزیابی کرده‌اند که حداقل سه روز طول می‌کشد هزار تراکتور جاده‌ها را برای عبور اورژانسی خودروها پاکسازی کنند.

طی ۵ هزار و ششصد سال گذشته کوه فوجی ۱۸۰ مرتبه فوران کرده که البته اکثر آن‌ها کوچک بودند و تاثیرات اندکی بر ساکنان محدوده گذاشتند.

کوه فوجی با ارتفاع ۳ هزار و ۷۷۶ متر، بلندترین کوه ژاپن است. این کوه یک آتشفشان خاموش است که آخرین فوران آن به سال‌ ۱۷۰۷ میلادی برمی‌گردد.




منبع : ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار