کد خبر: ۳۰۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 05
چندی پیش، «سونی» به صورت رسمی مشخصات فنی و سخت افزاری کنسول بازی نسل نهمی خود، موسوم به PlayStation 5 را اعلام کرد.
به گزارش آی تابناک : این مراسم بدون نمایش تصویری از این کنسول به پایان رسید. اینک اخبار جدید و جالب توجهی از مشکلات فنی PS5 به گوش می‌رسد که احتمالاً سونی را درگیر مشکلات جدی خواهد کرد!

سونی همین حالا نیز با مسئله توان سخت افزاری به مراتب کمتر از Xbox Series X دست و پنجه نرم می‌کند. اینک به نظر می‌رسد که این کمپانی ژاپنی با یک مشکل دیگر روبرو است. شایان ذکر است که اطلاعات فوق از سوی سونی تأیید نشده و شامل داده‌هایی است که از سوی توسعه دهندگان و برخی منابع معتبر منتشر شده است.

این اخبار حاکی از آن است که Sony احتمالاً ناچار به تغییر طراحی در کنسول پلی استیشن 5 شده و این کنسول با تأخیر 6 تا 12 ماهه روبرو خواهد شد. انتشار این خبر به نگرانی‌ها در زمینه به تعویق افتادن زمان عرضه کنسول پلی استیشن 5 دامن زده و طرفداران آن را نگران کرده است. داستان از این قرار است که سونی در طراحی اولیه سیستم تهویه و خنک کننده PS5 مرتکب خطای محاسبانی شده است.

PS5-C-02.png

این سیستم تهویه از پس دفع دمای به وجود آمده توسط سخت افزارها برنیامده و این احتمال وجود دارد که شاهد خرابی‌های مکرر در کوتاه مدت باشیم. این سیستم تهویه حتی در زمینه کاهش حرارت ماژول SSD نیز با مشکلاتی روبرو است. اما بد نیست بدانید که این اطلاعات از کجا به دست آمده است؟ منابع منتشر کننده این اخبار اعلام کرده‌اند که محتوای اصلی این اطلاعات از صحبت‌های رد و بدل شده بین کارمندان سونی و توسعه دهندگان بازی به دست آمده است. ظاهراً آنها به سونی اعلام کرده‌اند که طراحی این کنسول با مشکلات جدی روبرو بوده و سونی ناچار به تغییر این طراحی است.

به گفته توسعه دهندگان بازی، مشکل افزایش حرارت در PS5 منجر به عدم استفاده مناسب از سخت افزار و کارایی آن می‌شود. در نتیجه توسعه دهندگان امکان استفاده بهینه از آن را نخواهند داشت. همچنین این گرما می‌تواند در کوتاه مدت منجر به بروز مشکلات جدی در این کنسول نسل نهمی شود. در حال حاضر سونی این اطلاعات را تأیید و یا تکذیب نکرده است. علی رغم عدم واکنش سونی به این اخبار، به نظر می‌رسد که این شرکت در فکر تغییر طراحی کابینت و سیستم تهویه PS5 است.

PS5-C-03.png

بدون شک بخش خنک کننده نقش بسزایی در قیمت داشته و توان پردازشی نزدیک به 11 ترافلاپ در ثانیه نیز با یک خنک کننده ساده تهویه نخواهد شد. اما از سوی دیگر برخی از متخصصان اعلام کرده‌اند که این اخبار می‌تواند یک حاشیه غیر معمول باشد، چرا که سونی با گزارش‌های متعدد از گرمای PS4 روبرو بوده و قطعاً این اشتباه را در PS5 تکرار نخواهد کرد. عدم نمایش تصاویر PS5 در زمان معرفی رسمی مشخصات سخت افزاری، احتمال تغییر در طراحی به دلایل یاد شده در متن را شدت می‌بخشد. به نظر شما آیا PS5 به همین علت نمایش داده نشده است؟





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار