کد خبر: ۳۰۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۴ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 05
یکی از مشکلاتی که شاید بیشتر از ویروس کرونا آسیب بزند، اخبار جعلی پیرامون آن است. اخیرا در فضای مجازی مطرح شده که ویروس کرونا توسط امواج و به خصوص تکنولوژی 5G منتقل می‌شود.
به گزارش آی تابناک : یکی از مشکلاتی که شاید بیشتر از ویروس کرونا آسیب بزند، اخبار جعلی پیرامون آن است. اخیرا در فضای مجازی مطرح شده که ویروس کرونا توسط امواج و به خصوص تکنولوژی 5G منتقل می‌شود. البته پیش از این بسیاری از مراجع علمی این قضیه را از اساس نقض کرده‌اند، ولی پس از این که چندین دکل مخابراتی در بریتانیا به آتش کشیده شد، دولت این کشور اجبارا بیانیه رسمی ارائه داد.

بسیاری از افراط طلبان به این نتیجه رسیده بودند که تکنولوژی 5G می‌تواند باعث انتقال ویروس کرونا شود؛ موضوعی که پس از به آتش کشیده شدن چندین برج مخابراتی در این کشور، مقامات دولتی را وادار به واکنش کرد. سازمان DCMS که مسئولیت نظارت بر فضای دیجیتال، رسانه، امور ورزشی و فرهنگی را بر عهده دارد در این رابطه می‌گوید:

به صورت قطعی اعلام می‌کنیم هیچ شواهد قابل استنادی مبنی بر ارتباط میان ویروس کرونا و تکنولوژی 5G وجود ندارد.

این سازمان اکیدا تاکید می‌کند تمامی اخبار ویروس کرونا و ارتباط آن با تکنولوژی 5G کذب و بی‌اساس است. این سازمان همچنین تاکید دارد ویروس کرونا تنها از طریق تماس فیزیکی منتقل می‌شود و نه امواج رادیویی. البته سازمان‌های دولتی دیگری نیز با DCMS همسو شده و ادعاهای اخیر را کذب و بی اساس می‌داند. سازمان تبادلات موبایل بریتانیا به عنوان نماینده تمامی شرکت‌ها ارائه‌دهنده خدمات همراه در این کشور می‌گوید «بسیاری از افراد از پرسنل ما سوءاستفاده کرده و مار ار تهدید به آسیب زدن به تجهیزات می‌کنند».

تکنولوژی 5G

آشوب‌گری این دسته از افراد منجر به قطع ارتباط بسیاری از کارمندان دورکار با یکدیگر و اختلال در خدمات رسانی اورژانسی شده است. محققین بر این عقیده‌اند که کمپین‌هایی که توسط روسیه هدایت می‌شوند، مسئول نشر اخبار کذب و ارتباط میان شیوع ویروس کرونا و تکنولوژی 5G هستند. با این حال با وجود اخطار‌های مقامات دولتی در رابطه با این کمپین‌ها، همچنان بسیاری از شهروندان نگرانی خود از ارتباط کرونا و دکل‌های 5G را در فضای مجازی نشر می‌دادند. آخرین تبعات آن نیز آتش گرفتن چندین دکل 5G در بریتانیا است.

البته نشریات این کشور که به رک گویی و صریح بودن معروف هستند، بیکار ننشسته و آشوبگر بیرمنگامی که یک دکل 5G را به آتش کشیده بود، «احمق» خطاب کرده و دلیل او را نیز احمقانه توصیف کرده‌اند. این شخص بر این باور است که علل عدم شیوع ویروس کرونا در کشور‌های آفریقایی و آمریکای لاتین، نبود زیرساخت‌های 5G است، در حالی که با نگاهی به آمار‌های دولتی می‌توان خلاف این ادعا را به سادگی مشاهده کرد.



منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار