کد خبر: ۳۰۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 02
بر اساس گزارشات موجود به نظر می‌رسد که برخلاف شرایط حال حاضر در جهان در مواجهه با شیوع ویروس کرونا، شرکت TSMC برای تولید انبوه نسل بعدی چیپست‌های سفارشی اپل با نام احتمالی A14 Bionic اعلام آمادگی کرده است. با ما همراه باشید.
به گزارش آی تابناک : بر اساس گزارشات موجود به نظر می‌رسد که برخلاف شرایط حال حاضر در جهان در مواجهه با شیوع ویروس کرونا، شرکت TSMC برای تولید انبوه نسل بعدی چیپست‌های سفارشی اپل با نام احتمالی A14 Bionic اعلام آمادگی کرده است. با ما همراه باشید. 

به گزارش وب‌سایت DigiTimes، شرکت تولیدکننده نیمه‌رسانای تایوانی (TSMC) با اعلام این خبر و با وجود شیوع ویروس کرونا و شرایط حاکم در جهان، حدس و گمان‌های متعدد درباره امکان درخواست اپل برای درخواست از این کمپای جهت تعویق سه یا شش ماهه در تولید انبوه چیپ‌ها را کم‌ رنگ‌تر کرده است.

بررسی‌های اولیه از گزارش شرکت TSMC نشان می‌دهد که با وجود همه‌گیری ویروس کرونا، خطوط تولید کارخانه‌های این کمپانی به طور کامل به تراشه‌های با لیتوگرافی ۵ نانومتری اختصاص داده شده‌اند.

شرکت تایوانی TSMC از سال ۲۰۱۶ تا به حال تنها تأمین کننده چیپ‌ست‌های اختصاصی اپل بوده است. البته این شرکت همواره به کاهش سایز تراشه‌های تولیدی خود و بهره‌وری در فرایند تولید پرداخته است و همچنان به پیشرفت در این زمینه ادامه می‌دهد.

همان طور که می‌دانید با پایین‌تر آمدن لیتوگرافی در تولید تراشه‌های الکترونیکی مزیت‌های بسیاری حاصل می‌تواند حاصل شود؛ عملکرد بالاتر، طول عمر باتری بیش‌تر و همچنین مدیریت بهتر گرمای تولید شده در گوشی‌های آیفون را می‌توان به عنوان مثال برشمرد.

a14-bionic-clean.jpg

بر اساس گفته‌های Ming-Chi Kuo، افشاگر معروف و قابل اعتماد محصولات اپل، این شرکت برای نسل بعدی گوشی‌های آیفون ۴ مدل متفاوت را با پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G در نظر گرفته است؛‌ یک نسخه کوچک ۵/۴ اینچی، دو نمونه متوسط ۶/۱ اینچی و یک مدل بزرگ ۶/۷ اینچی.

البته پس از شیوع ویروس کرونا و همه گیری آن در سطح جهان شایعه‌های مختلفی در رابطه با احتمال تعویق در عرضه آیفون‌های بعدی و حدس و گمان‌های مخلتف در این باره شنیده می‌شود. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم اپل در این باره چه تصمیمی می‌گیرد.





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار