کد خبر: ۳۰۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 02
مدل‌های نیمه هیبرید ب ام و سری 3, X3 و X4 از تابستان 2020 با پیشرانه‌ی جدید به بازار عرضه می‌شوند. این خودر‌و‌ها مجهز به سیستم کاهش مصرف سوخت و گاز های گلخانه‌ای هستند.
به گزارش آی تابناک : مدل‌های نیمه هیبرید ب ام و سری 3, X3 و X4 از تابستان 2020 با پیشرانه‌ی جدید به بازار عرضه می‌شوند. این خودر‌و‌ها مجهز به سیستم کاهش مصرف سوخت و گاز های گلخانه‌ای هستند.

مدل‌های سری ۳ سدان و دو مدل X3 و X4 شاسی بلند با پیشرانه‌ی نیمه‌ هیبرید تا تابستان امسال در دسترس خواهند بود. ب ام و اعلام کرد که این مدل‌ها نسبت به سال 2019 تا 20 درصد دی‌اکسید کربن کمتری وارد هوا می‌کنند. گفته‌ شده که مدل‌ سری ۱ هم از این پیشرانه برخوردار خواهند شد.

پیشرانه‌ی ۴۸ ولت نیمه‌هیبرید ب ام و سال‌ پیش در مدل‌های پایه سری ۵ دیزل استفاده شد. این پیشرانه شامل یک موتور احتراقی 2 لیتری چهار سیلندر دیزل توربوشارژ است که با استارت مولد برق ادغام شده و می‌تواند تا ۱۱ اسب بخار به توان پیشرانه اضافه کند.

مدل‌های نیمه هیبرید ب ام و مصرف سوخت و CO2 را کاهش می‌دهد

این پیشرانه به صورت هوشمندانه‌ای مصرف بنزین را کاهش می‌دهد. در سرعت‌های زیر 160 کیلومتر موتور احتراقی برای کاهش مصرف سوخت خاموش می‌شود. و در مواقعی که سرعت در حال کاهش از ۱۵ کیلومتر بر ساعت است انرژی جنبشی حاصل از ترمز گرفتن برای شارژ باتری‌ها استفاده می‌شود.

این پیشرانه‌ی جدید نیمه‌ هیبرید رفته رفته در مدل‌های دیزل ب ام و طی سال‌های آتی جایگزین خواهد شد. این تغییر به ب ام و این اجازه را می‌دهد که همگام با قوانین سفت و سخت جدید گازهای گلخانه‌ای اروپا به کار خود ادامه دهد.

مدل‌هایی که با پیشرانه‌های تمام الکتریک به بازار می‌آیند خیال این شرکت را از تبعیت از قوانین سخت اروپا راحت می‌کند. البته باید اشاره کنیم که ب ام و سری ۳ مدل 318i را به موتور چهار سیلندر 2 لیتری قوی‌تر ارتقا داده است. مدل‌های سری ۱ نیز به پیشرانه‌ی نیمه هیبرید دیزل تا آخر سال جاری میلادی مجهز می‌شوند.




منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار