کد خبر: ۳۰۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۷ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 02
هواوی فریم‌ورک هوش مصنوعی MindSpore را به صورت اوپن سورس در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داد. این فریم‌ورک در GitHub و Gitee عرضه شده است.
به گزارش آی تابناک : این فریم‌ورک مشابه با فریم‌ورک TensorFlow گوگل و PyTorch فیسبوک است و با آن‌ها رقابت می‌کند. متن باز شدن این فریم‌ورک، باعث می‌شود توسعه‌دهندگان بیشتری در اپلیکیشن‌های خود از هوش مصنوعی استفاده کنند. دانشمند ارشد MindSpore، «چن لی» در این رابطه اعلام کرده:

«فریم‌ورک هوش مصنوعی MindSpore با تمام سناریوها در میان دستگاه‌ها و فضای ابری سازگار است. ما الگوریتم‌های هوش مصنوعی را به عنوان یک کد درون آن قرار داده‌ایم تا توسعه مدل‌ها ساده‌تر شود و فناوری‌های پیشتاز خلق شوند. همچنین این فریم‌ورک عملکرد و مصرف انرژی پردازنده‌های هوش مصنوعی Ascend هواوی را بهینه می‌کند. ما از سایر واحدهای پردازش مرکزی و گرافیکی نیز پشتیبانی می‌کنیم.»

در حال حاضر فریم‌ورک هوش مصنوعی هواوی توسط دانشگاه شامل دانشگاه ادینبورگ، دانشگاه پکینگ و امپریال کالج لندن پشتیبانی می‌کند. این فریم‌ورک مورد حمایت استارتاپ رباتیک Milvus است. از MindSpore می‌توان در پردازنده‌ها، کارت‌های گرافیک و واحدهای پردازش عصبی اختصاصی مانند تراشه‌های هوش مصنوعی Ascend هواوی استفاده کرد.

فریم‌ورک هوش مصنوعی MindSpore

فریم‌ورک هوش مصنوعی MindSpore در زمان استفاده از مدل‌های پردازش زبان طبیعی، 20 درصد خطوط کدنویسی کمتری نسبت به رقیبان خود دارد. هواوی ادعا کرده که این موضوع باعث افزایش 50 درصدی بهره‌وری این فریم‌ورک می‌شود. علاوه بر این موضوع، MindSpore از آموزش موازی در سراسر سخت افزار و همچنین رفع اشکال پویا پشتیبانی می‌کند. مورد آخر باعث کاهش زمان آموزش مدل‌های هوش مصنوعی می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این فریم‌ورک هوش مصنوعی، عدم انجام پردازش اطلاعات به تنهایی است. MindSpore از اطلاعات مدل‌هایی که در گذشته پردازش شده‌اند، استفاده می‌کند. نتیجه این کار، حفاظت از اطلاعات حساس در تمام محیط‌ها بوده و همچنین استحکام مدل‌ها را تضمین می‌کند.

در حال حاضر فریم‌فورک هوش مصنوعی هواوی برای اجرا به Python 3.7 و نسخه‌های جدیدتر آن نیاز دارد. در آینده نزدیک این فریم‌ورک از زبان‌های دیگر مانند ++C پشتیبانی خواهد کرد.





منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار