کد خبر: ۳۰۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 March 30
در گذشته، ما برای انتقال اطلاعات، هم‌گام‌سازی لیست مخاطبان و پشتیبان‌گیری از اطلاعات حساسمان از روش‌هایی ابتدایی مثل استفاده از کابل USB، حافظه‌ی فلش یا بلوتوث استفاده می‌کردیم.
به گزارش آی تابناک : در گذشته، ما برای انتقال اطلاعات، هم‌گام‌سازی لیست مخاطبان و پشتیبان‌گیری از اطلاعات حساسمان از روش‌هایی ابتدایی مثل استفاده از کابل USB، حافظه‌ی فلش یا بلوتوث استفاده می‌کردیم. اما امروز اوضاع با برنامه‌هایی مثل AirDroid متفاوت شده است. در این مطلب به معرفی مختصر ابزارهایی مشابه این برنامه می‌پردازیم.

به کمک نرم‌افزارهایی که به کاربر در انتقال پرونده‌ها، هم‌گام‌سازی پیام‌ها و کنترل گوشی هوشمند با مرورگر موجود در کامپیوتر کمک می‌کنند، کل روند انتقال و هم‌گام‌سازی بین دستگاه‌ها از طریق شبکه‌های بی‌سیم بسیار پیشرفته‌تر و آسان‌تر شده است. AirDroid را می‌توان بهترین مثال برای این کار دانست که انتقال تقریباً همه چیز را از یک گوشی هوشمند ممکن می‌کند.

AirDroid چیست؟
برنامه‌ی AirDroid مجموعه‌ی کاملی از ویژگی‌ها را در اختیار دارد که باعث می‌شود کاربر بتواند گوشی هوشمند خود را از طریق رایانه و صفحه‌ی وب یا حتی رابط کاربری دسکتاپی کنترل کند. این ابزار کاری فراتر از تنها هم‌گام‌سازی پیام‌ها و محتویات موجود گوشی و سایر دستگاه‌ها انجام می‌دهد. AirDroid می‌تواند محتوای تصویری را روی دستگاه دیگر پخش کند، هشدارهای گوشی را به رایانه منتقل کند، برنامه‌های دیگر را نصب کرده یا از آن‌ها نسخه‌ی پشتیبان تهیه کند، پرونده‌ها را انتقال دهد و نمایشگر گوشی گوشمند را عیناً روی هر دستگاه دیگری که به آن متصل است نمایش دهد.

AirDroid چگونه کار می‌کند؟
AirDroid از شبکه‌ی WiFi برای انتقال پرونده‌ها از یک دستگاه به دستگاه دیگر استفاده می‌کند. البته امکان اتصال از طریق اینترنت هم وجود دارد اما این روش محدودیت‌های خاصی خواهد داشت. اگر دستگاهتان دور از دسترس باشد و بخواهید آن را از راه دور کنترل کنید، تنها راه استفاده از یک اینترنت مناسب است. در این صورت محتویات از طریق سرور موجود در اینترنت هم‌گام می‌شوند و تمام محتواهای گرافیکی موجود در برنامه نیز از سرور http مربوط به برنامه دریافت می‌شوند.

لیستی از جایگزین‌های AirDroid
AirDroid تقریباً تمام ویژگی‌های مورد نیاز را برآورده می‌کند، اما با توجه به نگرانی‌های اخیر در مورد امنیت، کاربران به دنبال گزینه‌های دیگری برای دریافت سرویس‌هایی مثل آن هستند. علاوه بر آن بعضی کاربران به خاطر مشکلات مربوط به تبلیغ برنامه‌های مزاحم در AirDroid ناراضی هستند. ناتوانی AirDroid در انتقال بعضی از انواع خاص از فایل‌ها نیز دلیل دیگری برای نیاز به جستجو به دنبال گزینه‌های جایگزین است. به هر حال، برنامه‌های متعدد دیگری به جز AirDroid وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای کنترل از راه دور گوشی‌های هوشمند استفاده کرد. با هم به بعضی از این جایگزین‌های شبیه به AirDroid می‌اندازیم:

PushBullet
PushBullet یک بسته‌ی جامع نرم‌افزاری تشکیل شده از ویژگی‌های مختلف مثل امکان دریافت و ارسال پیام متنی، هم‌گام‌سازی هشدارهای برنامه‌های معروف مثل WhatsApp، تماس‌های تلفنی و پیام‌های متنی، دنبال کردن لینک تاپیک‌ها و پست‌ها از گوشی روی دسکتاپ و غیره تشکیل شده است. این برنامه امکان گفتگو بین دوستان و اشتراک‌گذاری محتویات روی دستگاه‌ها را به شکلی بسیار آسان فراهم می‌کند. درست مثل AirDroid، با PushBullet نیز می‌توان فایل‌ها را به سرعت بین دستگاه‌های مختلف انتقال داده و در دستگاه مقصد به آسانی از طریق بخش هشدارها، آن را باز کرد. PushBullet تقریباً از تمامی سیستم‌عامل‌ها و مرورگرها شامل اندروید، iOS، ویندوز، کروم، فایرفاکس و سافاری پشتیبانی می‌کند.

pushbullet.JPG

سرویس PushBullet در دو بسته‌ی جداگانه در دسترس است: یک پلن رایگان و یک پلن حرفه‌ای که 4.99 دلار قیمت دارد. در سرویس رایگان امکان انتقال فایل تا 2 گیگابایت و حداکثر 25 مگابایت برای هر پرونده ممکن است. برای پیام‌ها نیز محدودیت 100 عدد در ماه گذاشته شده و البته توانایی ارسال هشدارها با دستگاه دیگر نیز در حالت رایگان وجود دارد. اما اگر پلن Pro را انتخاب و خریداری کنید، پشتیبانی از پیام‌ها نامحدود خواهد شد، از انجام عملیات روی هشدارهای ارسالی پشتیبانی می‌شود و امکان copy و paste سراسری نیز فراهم می‌شود. ضمن اینکه 100 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به شما اختصاص خواهد یافت که حداکثر حجم ارسالی برای یک فایل نیز به یک گیگابایت افزایش می‌یابد.

پیش از انتخاب سرویس غیررایگان، کاربر می‌تواند ویژگی‌های این سرویس از PushBullet را در حالت رایگان نیز امتحان کند.

دریافت برنامه‌ی PushBullet

AirMore
برنامه‌ی AirMore را می‌توان رقیب شانه به شانه‌ی AirDroid به حساب آورد. البته AirMore بعضی از ویژگی‌های AirDroid را ندارد اما اکثر توانایی‌های اساسی آن را در خود دارد و می‌توان از آن گزینه‌ی مناسبی برای جایگزینی نام برد. AirMore توانایی انتقال پرونده‌ها، پیام‌ها و هم‌گام‌سازی هشدارها بین گوشی هوشمند و رایانه را داراست. کاربران حتی می‌توانند ویدئوها و آهنگ‌های روی دستگاه را با استفاده از پخش‌کننده‌ی داخلی AirMore اجرا کنند.

airmore.JPG

AirMore به سادگی می‌تواند فایل‌های چندرسانه‌ای شما را مدیریت کرده و بدون وقفه آن‌ها را بین گوشی و رایانه منتقل کند. جدا از بخث اشتراک‌گذاری و اسناد، امکان بازیابی تاریخچه‌ی تماس، هشدارها و مخاطبان بدون مشکل هم وجود دارد. امکان mirror کردن و نمایش تمام صفحه‌ی گوشی در رایانه با تنها یک کلیک در صفحه‌ی وب مخصوص به برنامه نیز وجود دارد. این برنامه برای دستگاه‌های iOS و اندرویدی عرضه شده و کامل و بدون هیچ محدودیتی، رایگان است.

دریافت برنامه‌ی AirMore

Xender
این برنامه به عنوان بهترین جایگزین موجود در اندروید و iOS برای برنامه‌ی AirDrop به حساب می‌آید. Xender نرم‌افزاری برای اشتراک‌گذاری انواع و اقسام فایل‌ها شامل تصاویر، اسناد، موسیقی، ویدئو و اپلیکیشن‌های دیگر بدون نیاز به استفاده از اینترنت است. انتقال اطلاعات با Xender بین دو دستگاه بدون نیاز به استفاده از بلوتوث و NFC و به سادگی انجام می‌شود.

xender.JPG

این برنامه از انتقال بین پلتفرم‌های مختلف iOS، اندروید، MAC و PC پشتیبانی می‌کند. Xender از نظر تعدد ویژگی‌ها مقداری از AirDrop عقب‌تر است اما می‌توان گفت بهترین ابزار برای انتقال فایل بین پلتفرم‌ها به آسانی و با سرعت بالا است. نسخه‌ی تحت وب آن به کاربر اجازه‌ی اشتراک فایل با کشیدن و انداختن روی ماشین‌های ویندوزی یا مک را می‌دهد. Xender هم یک ابزار رایگان است که از آگهی‌های درونی که آنقدرها هم مزاحمتی ایجاد نمی‌کنند برای کسب درآمد استفاده می‌کند. این برنامه را برای پلتفرم‌های مختلف می‌توانید از لینک زیر دریافت کنید.

دریافت برنامه‌ی Xender

Mighty Text
همان طور که از نامش انتظار می‌رود، Mighty Text می‌تواند هم‌گام‌سازی بدون نقصی روی پیام‌های SMS و MMS بین یک گوشی با PC، مک یا تبلت انجام دهد، آن هم حتی بدون نیاز به لمس دستگاه. این ابزار بهترین انتخاب برای کاربرانی است که تنها نیاز به انتقال پیام‌های SMS و MMS خود دارند. این ابزار جذاب و کوچک حتی می‌تواند در مورد تماس‌ها یا حتی وضعیت باتری گوشی به شما هشدارهای لازم را بدهد. امکان پشتیبانی از ویرایشگر تصویر داخلی به همراه نمایشگر وضعیت باتری نیز در Mighty Text وجود دارد.

mightytext.png

Mighty Text دستیاری فوق‌العاده برای مشاوران املاک، فروشندگان و همه‌ی افراد دیگری است که نیاز به ارسال، پاسخ دادن و مدیریت پیام‌های متنی با سرعت بالا دارند. این ابزار برای زمان‌بندی ارسال SMS، نگارش متن در Gmail و مسدود کردن شماره‌ها نیز مفید است. Mighty Text یک حالت اولویت زنگ زدن نیز دارد که حتی می‌تواند در حالت سایلنت گوشی هم، آن را به زنگ زدن وا دارد. متأسفانه برنامه‌ی Mighty Text تنها روی گوشی‌های اندرویدی اجرا می‌شود و نسخه‌ای برای iOS عرضه نشده است.

دریافت برنامه‌ی Mighty Text

Windows Phone Companion
این برنامه به همراه بروزرسانی اخیر ویندوز 10 منتشر شده است و بهترین همراه برای کاربران ویندوز است. Windows Phone Companion به سادگی می‌تواند پیام‌های متنی اندروید، هشدارهای اسکایپ و هشدارهای مرورگرها را انتقال دهد. مایکروسافت در حال ارتقاء برنامه برای اضافه کردن پشتیبانی از پیام‌رسان‌های اجتماعی دیگر مثل WhatsApp، تلگرام و غیره است.

این برنامه امکان هم‌گام‌سازی گالری تصاویر گوشی با رایانه و نمایش تصاویر دوربین را نیز داراست. Window Phone Companion به صورت خودکار در هنگام بالا آمدن ویندوز، به حساب کاربر متصل می‌شود. برنامه‌ای با نام You Phone – Windows Companion برای پلتفرم‌های اندروید، iOS و ویندوز ارائه شده که از لینک زیر می‌توان آن را دریافت کرد.

دریافت برنامه‌ی Windows Phone Companion

Vysor
Vysor یک برنامه‌ی اختصاصی برای اتصال گوشی هوشمند اندرویدی به مرورگر کروم، رایانه‌ی ویندوزی، لینوکس یا ماشین‌های مک است. این برنامه می‌تواند با اتصال بی‌سیم به دستگاه اندرویدی متصل شده و آن را به کلی روی دسکتاپ شما نمایش دهد. کاربر می‌تواند گوشی هوشمند را روی نمایشگر بزرگ رایانه با استفاده از ماوس و کیبورد کنترل کند.

vysor.JPG

Vysor به هر دو صورت رایگان و عضویت پولی موجود است. طبیعتاً محدودیت‌های مشخصی برای پلن رایگان وجود دارد. کاربر می‌تواند در حالت رایگان تنها دستگاه اندرویدی خود را روی رایانه mirror کرده و کنترل کند و از آن اسکرین‌شات تهیه کند. ویژگی‌هایی مثل انتقال تصویر با کیفیت بالاتر، حالت تمام صفحه، Go Wireless، Vysor Share و انتقال با کشیدن و انداختن محدود به حالت غیررایگان هستند. Vysor را می‌توانید از لینک زیر دریافت کنید و ویژگی‌های آن را پیش از تصمیم برای خرید، مقایسه کنید.

دریافت برنامه‌ی Vysor

SuperBeam
SuperBeam یک ابزار کوچک و جذاب برای انتقال فایل‌هاست که روی اندروید، ویندوز، مک و توزیع‌های مختلف لینوکسی در دسترس است. این برنامه می‌تواند به سرعت بین دستگاه‌های مختلف نقل و انتقالات را انجام دهد و از روش اسکنر کد QR مثل AirDroid برای اتصال آسان‌تر دستگاه‌ها به یکدیگر استفاده می‌کند. SuperBeam می‌تواند ویدئو، عکس، پیام متنی، سند و هر فایل دیگری را به سادگی منتقل کند.

superbeam.png

SuperBeam نیز رایگان است اما کاربر برای انتقال فایل بین یک دستگاه اندرویدی و یک ماشین ویندوزی نیاز به نسخه‌ی pro خواهد داشت. علاوه بر آن، برای استفاده در ویندوز بهتر است در فایروال خود یک استثناء برای این برنامه ثبت کنید. این برنامه از فناوری‌های WiFi-hotspot یا WiFi direct برای ارسال فایل با سرعت بالا استفاده می‌کند.

دریافت برنامه‌ی SuperBeam

SHAREit
SHAREit را احتمالاً می‌شناسید چون بیشترین تعداد دریافت را بین برنامه‌های انتقال فایل در اندروید دارد. این برنامه به طور گسترده برای انتقال فایل بین PC، دستگاه‌های اندروید و iOS مورد استفاده قرار می‌گیرد. از SHAREit می‌توان به عنوان مدیر فایل‌های چندرسانه‌ای نیز استفاده کرد چون امکان لیست کردن موسیقی‌ها، تصاویر و سایر اسناد در پوشه‌های جداگانه را نیز دارد. توانایی جالب دیگر این برنامه دریافت فایل‌های Apk برنامه‌های نصب شده روی گوشی و انتقال آن‌ها به دستگاه گیرنده تنها با یک ضربه است.

shareit.JPG

SHAREit از هر دو روش WiFi و WiFi Direct برای انتقال فایل بین دو دستگاه با سرعت بالا استفاده می‌کند. این برنامه رایگان است اما پیام‌های تبلیغاتی نسبتاً زیادی را روی گوشی نمایش می‌دهد. متأسفانه امکان پشتیبانی از ارسال و نمایش زنده‌ی نمایشگر روی دستگاه مقصد در SHAREit وجود ندارد و تنها هدف استفاده از آن، انتقال و مدیریت فایل‌هاست. این برنامه را هم می‌توانید برای ویندوز، iOS یا اندروید دریافت کرده و استفاده کنید.

دریافت برنامه‌ی SHAREit

این‌ها تعدادی از بهترین گزینه‌های موجود برای انتقال فایل و جایگزینی AirDroid بودند. این برنامه‌ها می‌توانند به سرعت فایل‌ها را منتقل کرده و با یک PC یا هر ماشین مورد پشتیبانی دیگری امکان اتصال از راه دور به گوشی را فراهم کنند. روش کار و روش کسب درآمد هر یک با دیگری متفاوت است. ما پیشنهاد می‌کنیم هر کدام که با سلیقه‌ی شما مناسب‌تر بود را دریافت و استفاده کنید. اگر پیشنهاد دیگری در این زمینه دارید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.






منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار