دستیار صوتی Celia هواوی همچنین قادر است ریماندر یا یادآورهای مورد نظر کاربران را هم روی تقویم گوشی تنظیم کند، با تقویم تعامل داشته باشد و حتی ترجمه هم انجام دهد. هواوی ابراز امیدواری کرده است که این دستیار صوتی در آینده عملکرد بهتری را نسبت به بیکسبی سامسونگ از خود نشان دهد.

اگر خاطرتان باشد نخستین بار سال گذشته بود که هواوی Celia را معرفی کرد و از آن تحت عنوان نسخه جهانی دستیار صوتی چینی زبان Xiaoyi یاد کرد. Celia نیز درست مانند نسل قبلی خود قادر خواهد بود که از لنز هوش مصنوعی گجتهای هواوی برای تشخیص اشیاء و همچنین دسترسی به اطلاعات بیشتر روی این محصولات استفاده نماید.  برای مثال Celia میتواند با کمک لنز گوگل یک سیب را اسکن کرده و تعداد کالری های آن را به شما بگوید. این دستیار صوتی همچنین میتواند در زمان خرید آنلاین با اسکن عکس کالاها، محصولات مشابه به آنها را در فضای وب پیدا کرده و به شما پیشنهاد دهد.

هواوی اعلام کرده که به زودی امکانات بیشتری را به این دستیار دیجیتالی اضافه می کند و آن را در اختیار بازارهای بیشتری قرار می دهد.

دستیار دیجیتالی Celia هواوی قرار است که دست کم تا ده روز دیگر همزمان با انتشار EMUI 10.1 و از طریق آپدیت OTA در اختیار دارندگان محصولات هواوی نظیر اسپیکرها، تلویزیون ها و گوشی های آن قرار می گیرد.





منبع : دیجیاتو