کد خبر: ۳۰۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 March 29
سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده اورژانسی از دستگاهی را تایید کرده که ابتلا به ویروس کرونا را تنها در ۵ دقیقه تشخیص می دهد.

به گزارش آی تابناک : سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده اورژانسی از دستگاهی را تایید کرده که ابتلا به ویروس کرونا را تنها در ۵ دقیقه تشخیص می دهد.

طراحی این ابزار توسط Abbott Laboratories صورت گرفته و قرار است روزانه ۵۰ هزار دستگاه از آنرا تولید کند. کیت ID NOW کویید-۱۹ بر پایه پلتفرم ID NOW کمپانی Abbott توسعه یافته که متداول ترین آزمایش POCT در آمریکا به شمار می رود و در تشخیص آنفولانزای A و B و RSV نیز کاربرد دارد. تست های POCT به واسطه عدم نیاز به حضور بیمار در آزمایشگاه و تحلیل آن در مجاورت بیمار به تسریع روند تشخیص کمک بسیاری می کنند.

این دستگاه ابعادی برابر با یک تستر داشته و امکان استفاده از آن در تمامی آزمایشگاه ها وجود دارد. ابعاد کوچک و حمل و نقل آسان ID NOW به کادر درمان اجازه می دهد به راحتی از آن استفاده کنند و از سوی دیگر با تسریع روند تشخیص، به مقابله هرچه بیشتر با بیماری کووید-۱۹ کمک می کند.

ابتلا ویروس کرونا

FDA آمریکا هفته گذشته کارایی سیستم m2000 RealTime همین کمپانی در تشخیص ویروس کرونا را نیز تایید کرده بود و Abbott با استفاده از این دو سیستم در کنار هم می تواند ماه آینده بالغ بر ۵ میلیون آزمایش ابتلا به کووید-۱۹ انجام دهد.

این سیستم به جای شناسایی کامل ژنوم حضور اسید نوکلئیک ویروس عامل کووید-۱۹ یعنی SARS-CoV-2 را با شناسایی بخش کوچکی از ژنوم ویروس تشخص می دهد. این فرایند ابتلای فرد به ویروس کرونا را در ۵ دقیقه و عدم ابتلای وی به این ویروس مهلک را در ۱۳ دقیقه تشخیص می دهد.

Abbott مدعی است که سیستم ID NOW کووید-۱۹ سریع ترین تست POCT مولکولی برای شناسایی ابتلا به ویروس کرونا است. Abbott برای استفاده از این سیستم در مکانهایی نظیر اورژانس بیمارستان ها، کلینیک ها و حتی مطب پزشکان در حال مذاکره با دولت آمریکا است.




منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار