کد خبر: ۳۰۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 March 29
یک گروه معماری شناخته شده به نام وینسنت کالبات به تازگی از پروژه ای تحت عنوان درخت رنگین کمان رونمایی کرده است؛ برجی چوبی که بدنه آن از درخت پوشیده شده و قرار است با ارتفاع ۱۱۵ متر در Cebu فیلیپین ساخته شود.
به گزارش آی تابناک : یک گروه معماری شناخته شده به نام وینسنت کالبات به تازگی از پروژه ای تحت عنوان درخت رنگین کمان رونمایی کرده است؛ برجی چوبی که بدنه آن از درخت پوشیده شده و قرار است با ارتفاع ۱۱۵ متر در Cebu فیلیپین ساخته شود. در این پروژه قرار است از طرح های پایداری نظیر پنل های خورشیدی و توربین های بادی برای تامین انرژی مورد نیاز بنا استفاده گردد.

براساس اعلام متولی این پروژه درخت رنگین کمان از ۱۲۰۰ ماژول پیش ساخته از چوب چند لایه ساخته می شود. از آنجا که این شرکت حرفی از کاربرد بتن در ساخت درخت رنگین کمان به میان نیاورده، میتوان اینطور تصور کرد که خبری از این ماده مخرب برای محیط زیست در آن نخواهد بود. از طرفی قرار است که پروژه درخت رنگین کمان رکورد برج های تمام چوبی دنیا که هم اکنون در اختیار برج ۸۱ متری Mjøstårnet در نروژ است را بشکند.

طراحی این برج نیز به واسطه بالکن های چوبی تراش خورده اش تعریف می شود که قرار است مجموعا ۳۰۰ هزار اصله درخت، درختچه و گیاه استوایی در آنها کاشته شود. تیم معماران این بنا اعلام کرده اند که قصد دارند بدنه چوبی آن را با روکشی از فلز بپوشانند که در واقع نوعی تکنیک سنتی ژاپنی برای محافظت از چوب در برابر حشرات است و دوام کلی آنها را نیز افزایش می دهد.

اما فضای داخلی این برج قرار است ۳۲ طبقه مجزا داشته باشد که به رستوران، استخر و فضاهای کار اشتراکی اختصاص پیدا خواهد کرد و دفاتر کار مجزا نیز طبقات بالایی این برج را اشغال می کنند. قرار است روی پشت بام این ساختمان نیز سبزیجات کشت شود. علاوه بر سبزیجات، آرایه ای از صفحات خورشیدی و چندین توربین بادی نیز روی پشت بام این ساختمان نصب خواهد شد تا انرژی مصرفی ساکنان را تامین کند. گفتنی است این طراحی روی سیستم خنک شونده پسیو تمرکز دارد؛ یعنی به جای ایجاد سرمایش در آن سعی می شود که گرمای ورودی به بنا محدود شود.

هنوز هیچ بیانیه رسمی در رابطه با زمان اتمام پروژه ساخت این بنا اعلام نشد است اما روزنامه محلی سان  استار در فیلیپین خبر داده که پروژه طبق برنامه پیش می رود.





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار