کد خبر: ۳۰۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 March 29
نزدیک به 10 روز مانده به پایان سال 1398 بود که آذری جهرمی، وزیر ارتباطات اعلام کرد برای قابل تحمل‌تر کردن ماندن مردم در خانه‌هایشان به منظور کاهش رفت و آمدهای درون شهری، بسته‌ای 100 گیگابایتی به کاربران اینترنت ثابت اختصاص داده می‌شود.
به گزارش آی تابناک : نزدیک به 10 روز مانده به پایان سال 1398 بود که آذری جهرمی، وزیر ارتباطات اعلام کرد برای قابل تحمل‌تر کردن ماندن مردم در خانه‌هایشان به منظور کاهش رفت و آمدهای درون شهری، بسته‌ای 100 گیگابایتی به کاربران اینترنت ثابت اختصاص داده می‌شود. با پایان یافتن این طرح، سوالی که مطرح می‌شود این است که کاربران تا چه حد از این بسته استفاده کرده‌اند؟

بسته اینترنت 100 گیگابایتی از جمه آن موارد هدیه‌هایی بود که دردسرهای بسیاری را برای کاربران ایجاد کرد؛ از زیر بار نرفتن برخی اپراتورها برای عرضه گرفته تا زیرآبی رفتن و متعاقب آن، عقب گرد برخی دیگر در اختصاص دقیق و نحوه محاسبه صحیح آن. در انتها نیز مدت استفاده از این بسته نیز یک هفته بیشتر از زمان ابتدایی افزایش یافت تا بشود واقعاً از این بسته استفاده کرد.

استفاده از اینترنت نیازمند دو عامل برآورده کننده اولیه است. ابتدا به ساکن شما باید زمان استفاده از آن را داشته باشید و در مرحله دوم نیز باید بتوانید عملیات دانلود و آپلود مد نظرتان را انجام دهید. در مورد شرط اول باید گفت که شاید تا حد زیادی با افزایش یک هفته‌ای مدت اعتبار بسته 100 گیگابایتی، مشکلات رفع شد ولی در مورد دوم بسیاری از کاربران به سرعت بسیار پایین شبکه و عدم توانایی در دانلود اذعان داشتند که آن نیز در نوبه خود جای بحث دارد.

به هر حال زمان استفاده از این بسته به پایان رسیده است و حالا سجاد بنابی، معاون وزیر ارتباطات خبر از این می‌دهد که 70 درصد کاربرانی که مشمول این طرح می‌شدند، حداقل از 70 درصد ظرفیت بسته 100 گیگابایتی خود استفاده کرده‌اند.

bonabi.jpg

البته نائب رئیس هیئت‌مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در توییت خود به مشکلات سر راه کاربران در استفاده از اینترنت نیز اشاره کرده و می‌گوید که با وجود آنکه این مورد یک مشکل جهانی است، همکاران او در مجموعه وزارت ارتباطات در پی رفع مشکل و افزایش ظرفیت و پهنای باند اینترنت کشور هستند.




منبع : شهر سخت افزار


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار