کد خبر: ۲۹۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 March 28
اپل اپلیکیشن و سایت غربالگری بیماری کووید 19 را در دسترس قرار داد. این ابزارها اطلاعاتی را از این بیماری در اختیار کاربر قرار داده و او را در مورد زمان انجام آزمایش یا مراقبت اورژانسی راهنمایی می کنند.
به گزارش آی تابناک : اپل اپلیکیشن و سایت غربالگری بیماری کووید 19 را در دسترس قرار داد. این ابزارها اطلاعاتی را از این بیماری در اختیار کاربر قرار داده و او را در مورد زمان انجام آزمایش یا مراقبت اورژانسی راهنمایی می کنند.

ابزار غربالگری کرونا سوالاتی در مورد علائم، سفرهای اخیر و تماس کاربر با افرادی که احتمال می رود به ویروس کرونا مبتلا بوده باشند، می پرسد. کاربر پس از تکمیل پرسشنامه به صفحه دیگری برده می شود که در آن گام های مورد نیاز بعدی شرح داده شده و به کاربر گفته می شود که آیا برای انجام آزمایش باید به پزشک مراجعه کند یا خیر.

ابزار پس از تکمیل پروسه غربالگری و در صورت تشخیص انجام آزمایش، آزمایشگاه یا مرکز پزشکی به خصوصی را به کار پیشنهاد نکرده و فقط عبارت «باید با یک نفر در مورد انجام آزمایش مشورت کنید» را نمایش می دهد.

این موضوع احتمالاً به دلیل محدودیت های فعلی آزمایش بیماری کووید 19 در ایالات متحده است. مرکز کنترل و پیشگیری این کشور به مردم توصیه کرده تا پیش از مراجعه به آزمایشگاه با پزشک خصوصی خود مشورت کنند. البته این ابزار به افراد توصیه می کند تا در صورت دچار شدن به مشکل تنگی نفس بلافاصله با اورژانس تماس بگیرند.

اپل سایت و اپلیکیشن غربالگری کرونا را با همکاری مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC)، سازمان مدیریت بحران فدرال (FEMA) و کاخ سفید توسعه داده است.

اپل می گوید داده های ابزار غربالگری خود را ذخیره نکرده و به اشتراک نخواهد گذاشت. کاربر نیازی به استفاده از Apple ID و هیچ اکانت دیگری برای استفاده از این ابزارها ندارد. همچنین موقعیت مکانی کاربر نیز ذخیره نمی شود، بنابراین اپ آزمایشگاه های نزدیک را بر اساس محل سکونت کاربر پیشنهاد نمی دهد.

اپل با انتشار بیانیه ای می گوید که وب سایت و اپلیکیشن غربالگری این شرکت را نباید جایگزین توصیه های پزشکی یا راهنمایی های مقامات بهداشتی ایالتی و محلی کرد.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار