کد خبر: ۲۹۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 March 28
مک‌بوک‌های برپایه ARM در سال 2021 عرضه می‌شوند. ظاهرا اپل قصد دارد مدل‌های جدید MacBook و iMac و Mac Mini را با پردازنده‌های سفارشی ARM خود در سال 2021 منتشر کند. حداقل گزارش جدید تحلیلگر Ming-Chi Kou اینطور می‌گوید.
به گزارش آی تابناک : مک‌بوک‌های برپایه ARM در سال 2021 عرضه می‌شوند. ظاهرا اپل قصد دارد مدل‌های جدید MacBook و iMac و Mac Mini را با پردازنده‌های سفارشی ARM خود در سال 2021 منتشر کند. حداقل گزارش جدید تحلیلگر Ming-Chi Kou اینطور می‌گوید.

آقای Kou قبلا گفته بودند که اپل مک‌بوک‌های بر پایه ARM را در فصل چهارم 2020 یا فصل اول 2021 عرضه می‌کند. همچنین جناب Kou اضافه کرده‌اند که استفاده از پردازنده‌های ARM به اپل دست بالاتر را برای کنترل رو محصولات خود خواهد داد. بدون هیچ وابستگی به نقشه راه اینتل یا مواجه با تاخیرات احتمالی، اپل قادر خواهد بود قیمت پردازنده‌ها را تا 40 الی 60 درصد کاهش دهد. با توجه به این که پردازنده‌های سری A حاضر در iPadها همین حالا نیز قادر هستند در حد و اندازه‌های برخی پردازنده‌های اینتل در لپ تاپ‌ها فعالیت کنند، اپل به راحتی می‌تواند کارایی را در کنار عمر باتری بهینه به کاربران هدیه دهد.

USB 4 و هماهنگی با تاندربولت 4

Kou همچنین به استفاده از USB 4 در زمان انتشار مک‌های بر پایه ARM اشاره دارد. USB 4 نرخ انتقال داده 40 گیگابیت بر ثانیه را فراهم می‌کند و کاربران می‌توانند از طریق یک کابل دو نمایشگر 4K را متصل نمایند. USB 4 در واقع تلاش اینتل برای همگرا کردن استانداردهای USB 4 و Thunderbolt 4 است. انتظار می‌رود که USB 4 اجازه دهد لوازم جانبی ارزان‌تر ارتباط تاندربولت 4 را پشتیبانی کنند که به نفع تمام صنعت خواهد بود.

علی رغم حرکت به سوی ARM، اپل به تازگی نسخه 13 اینچیMacBook Air خود را به پردازنده های نسل دهم اینتل مجهز کرده. این یعنی ممکن است اپل برای مدتی از هر دو معماری پشتیبانی کند تا مهاجرت به ARM کامل شود.

همچنین این کمپانی باید از این انتقال در WWDC 2020 رونمایی کند. این به توسعه دهندگان اجازه خواهد داد تا زمان کافی برای کار با SDK، رفع مشکلات و عرضه برنامه‌های به روز شده خود را داشته باشند. این انتقال مشخصا بدون خطا نخواهد بود و ابزار مهاجرت برنامه‌ها از یک معماری به دیگری نیز تحت توسعه قرار دارد. با این حال اپل قبلا نیز چنین انتقال‌هایی را از هر کمپانی تکنولوژی دیگری بهتر به انجام رسانده و شکی نیست که مک‌بوک‌های برپایه ARM در سال 2021 را شاهد خواهیم بود.




منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار