کد خبر: ۲۹۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 March 28
ماه گذشته بود که Reuters با انتشار گزارشی از تصمیم احتمالی ترامپ برای اعمال محدودیت‌های بیشتر بر سر راه همکاری هواوی با تولیدکنندگان چیپ نظیر TSMC خبر داد. حال این مجله با انتشار گزارشی جدید، خبر از موافقت مقامات نزدیک و وابسته به ترامپ با این تصمیم داده‌است.
به گزارش آی تابناک : ماه گذشته بود که Reuters با انتشار گزارشی از تصمیم احتمالی ترامپ برای اعمال محدودیت‌های بیشتر بر سر راه همکاری هواوی با تولیدکنندگان چیپ نظیر TSMC خبر داد. حال این مجله با انتشار گزارشی جدید، خبر از موافقت مقامات نزدیک و وابسته به ترامپ با این تصمیم داده‌است.

با اتخاذ این تصمیم و ایجاد در تغییر در قوانین فعلی، تمام کمپانی‌های فعال در تامین و تولید چیپ که از تجهیزات آمریکایی در فرایند تولید استفاده می‌کنند؛ به منظور همکاری با هواوی نیازمند دریافت مجوز از دولت آمریکا خواهند بود.

به گفته کارشناسان، این اقدام آمریکا برای قطع کامل ارتباط تامین‌کنندگان چیپ نظیر TSMC با هواوی است. TSMC در حال حاضر بزرگترین تامین‌کننده HiSilicon (زیر مجموعه هواوی که وظیفه ساخت چیپ‌های این شرکت بر عهده دارد) است.

چیپست HiSilicon Kirin 990 5G که در پرچمداران سری Mate 30 و P40 هواوی مورد استفاده قرار گرفته، از فناوری ساخت 7nm+ EUV شرکت TSMC استفاده می‌کند. نه تنها TSMC، بلکه بسیاری دیگر از کمپانی‌های بزرگ این حوزه از تجهیزات آمریکایی در خط تولید خود استفاده می‌کند.

همچنین بد نیست بدانید در حال حاضر هیچ خط تولیدی در چین وجود ندارد که از تجهیزات کاملاً چینی در فرایند تولید استفاده کند.

اما آنچه که باید منتظر ماند و دید این است که آیا دونالد ترامپ بالاخره این قانون را امضا و محدودیت‌های جدید را اعمال خواهد کرد؟ در صورت تصویب این قانون نه تنها هواوی با مشکلات بسیار جدی برای ادامه فعالیت خود در حوزه موبایل مواجه خواهد شد؛ بلکه کمپانی‌های آمریکایی فروشنده چیپ به هواوی نیز یکی از مشتریان بزرگ خود را از دست خواهند داد.





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار