کد خبر: ۲۹۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 March 28
روز گذشته یک اتفاق بسیار جالب برای شرکت AMD رخ داده است. بعد از اینکه Torrentfreak خبری مبنی بر اینکه یک هکر سورس کد پردازشگر گرافیکی Xbox Series X را به سرقت برده منتشر شد، AMD اطلاعیه‌ای رسمی در این مورد در سایت خود منتشر و این موضوع را تائید کرد.
به گزارش آی تابناک : روز گذشته یک اتفاق بسیار جالب برای شرکت AMD رخ داده است. بعد از اینکه Torrentfreak خبری مبنی بر اینکه یک هکر سورس کد پردازشگر گرافیکی Xbox Series X را به سرقت برده منتشر شد، AMD اطلاعیه‌ای رسمی در این مورد در سایت خود منتشر و این موضوع را تائید کرد.

سورس کد پردازشگر گرافیکی Xbox Series X ربوده شد

وب سایت خبری Torrentfreak مدعی شده که با هکر مسئول این سرقت بزرگ تماس برقرار کرده و هکر گفته است این اطلاعات 100 میلیون دلار ارزش دارند و به دنبال خریدار آن است. در این حمله، منبع رمز پردازنده‌های گرافیکی Big Navi و Arden ربوده شده است. سرقت منبع رمز تراشه گرافیکی Arden از آنجایی بیشتر مورد بحث است که کنسول ایکس‌باکس سری ایکس مایکروسافت به این گرافیک مجهز است در حالی که Navi 21 احتمالا برای گرافیک‌های Big Navi مبتنی بر RDNA2 طراحی شده است.

اما یکنکته جالبی که در مورد هکر این اتفاق وجود دارد این است که یک خانم مسئول این سرقت بزرگ بوده است. وی بعد از اینکه ارزش اطلاعات سرقتی را 100 میلیون دلار اعلام کرده، گفته است که اگر خریداری برای آن پیدا نشود، تمامی اطلاعات را به صورت مجانی در اختیار همگان قرار خواهد داد. به گفته این هکر، وی موفق شده اطلاعات قفل گذاری نشده را از طریق حفره امنیتی از یک روی سرور استخراج کند. وی تائید کرده است که این هک از راه دور انجام شده اما جزئیات بیشتری را در این مورد منتشر نکرده است.

AMD این حمله را از طریق قانونی پیگیری می‌کند

به گفته AMD، اطلاعات لو رفته شامل اطلاعات اصلی نیست و این کمپانی در حال انجام اقدامات قانونی برای حل این مسئله است و در این مورد با مقامات رسمی قانونی همکاری می کند. AMD معتقد است اطلاعات هک شده رقابت‌پذیری و امنیت محصولات گرافیکی این شرکت را تهدید نمی‌کند.

اطلاعات مسروقه AMD فعلا هیچ جایی منتشر نشده‌اند و باید دید هکر دست به چنین اقدامی خواهد زد یا کسی پیدا می‌شود که آن مبلغ هنگفت را برای این اطلاعات بپردازد یا خیر. هر چند در تعیین مبلغ حرص و طمع زیادی دیده می‌شود. ضمن اینکه اگر AMD از راه قانونی این هکر را جلب کند، مطمئنا مجازات سنگینی در انتظارش خواهد بود. باید صبر کرد و منتظر گزارشات بیشتر در این مورد ماند.





منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار