کد خبر: ۲۹۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 March 26
کوالکام از دو چیپ بلوتوثی جدید برای ایربادهای بی سیم رونمایی کرده که امکان ساخت مدل هایی ارزانتر با کارایی بالا و قابلیت هایی نظیر حذف نویز را فراهم می سازند.
به گزارش آی تابناک : این تراشه ها که QCC514x و QCC304x نام دارند از فناوری TrueWireless Mirroring کوالکام برای برقراری ارتباط بلوتوثی پایدارتر پشتیبانی کرده و به سخت افزارهایی اختصاصی برای حذف نویز فعال و دستیارهای صوتی مجهز شده اند.

TrueWireless Mirroring به جای اینکه هر دو گوشی ایرباد را به موبایل وصل کند یکی از آنها را متصل کرده و سپس آنرا به گوشی دیگر میرور میکند. این سیستم به گونه ای طراحی شده که هر دو گوشی را به عنوان دستگاهی واحد به موبایل معرفی می کند تا سطح همگام سازی های مورد نیاز کاهش پیدا کند.

چیپ بلوتوثی کوالکام

دیگر قابلیت شاخص این چیپ ها ANC هیبرید است که نوید پیاده سازی حذف نویز فعال در ایربادهای ارزانتر را به ارمغان می آورد. این مدل ها در عین حال به قابلیتی مجهز شده اند که امکان شنیدن صدای محیط با شفافیت بالا را نیز فراهم می سازد. کوالکام در کنار تمام این موارد چیپ های جدید را از نظر مصرف انرژی هم تا حدی زیادی بهینه سازی کرده است.

چیپ های QCC514x و QCC304x تا حد زیادی شبیه هم هستند و تفاوت اصلی آنها به نحوه فعال سازی دستیار صوتی بر می گردد. QCC514x مثل ایرپاد و اکوبادز از فعال سازی با بیان کلمه ای خاص پشتیبانی می کند اما در مدل های مجهز به تراشه QCC304x کاربر برای فراخوانی دستیار باید کلیدی فیزیکی را فشار دهد.

کوالکام با تبدیل کردن دستیار صوتی هوشمند و حذف نویز فعال به قابلیتی متداول در ایربادهای ارزانتر ما را به دوره ای وارد می کند که برای دسترسی به این قابلیت ها دیگر به پرداخت هزینه گزاف برای اپل ایرپاد و سونی WF1000XM3 نیازی نداشته باشیم.




منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار