کد خبر: ۲۹۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 March 26
همانطور که در جریان هستید روز گذشته و در پی فعال شدن بسته اینترنت 100 گیگابایتی کاربران اینترنت ثابت، اینترنت ویژه معلمان نیز در اختیار آنها قرار گرفت. حالا رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادویی در جدیدترین مصاحبه خود ابعاد مختلف این طرح را بیان کرده است.
به گزارش آی تابناک : همانطور که در جریان هستید روز گذشته و در پی فعال شدن بسته اینترنت 100 گیگابایتی کاربران اینترنت ثابت، اینترنت ویژه معلمان نیز در اختیار آنها قرار گرفت. حالا رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادویی در جدیدترین مصاحبه خود ابعاد مختلف این طرح را بیان کرده است.

معاون وزیر فاوااز فعال شدن بسته اینترنت رایگان ۲۰ گیگابایتی برای ۶٠٠ هزار معلم خبر داد. به گفته او بر اساس برآوردی که انجام شده این میزان اینترنت می‌تواند برای مدت سه ماه کفاف آموزش مجازی معلم‌ها و آپلود ویدیو را بدهد.

جوشقانی در پاسخ به این سوال که معلم‌ها برای دریافت هدیه ۲۰ گیگ اینترنت رایگان چطور شناسایی شدند؟ نیز اعلام کرد:

به دستور وزیر ارتباطات بسته ۲۰ گیگ اینترنت رایگان برای معلم‌ها تعریف شد. ثبت‌نام معلم‌ها در درگاهی که برای این کار در سایت وزارت ارتباطات تعریف شده بود، آغاز شد. تا ساعت ۳ عصر روز گذشته که آخرین فرصت برای ثبت‌نام در این سامانه بود،  حدود ۶۰۰ هزار معلم برای دریافت هدیه ثبت‌نام کردند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درخصوص سهم هرکدام از اپراتورها گفته است اپراتور همراه اول ۴۴۰ هزار، ایرانسل ۱۳۳ هزار و رایتل ۱۱ هزار از این مشارکت سهم داشتند. حدود ۲۰۰ نفر هم شبکه‌های مجازی دیگری داشتند.

رییس سازمان رگولاتوری در پاسخ به این سؤال که با توجه به اختصاص بسته اینترنت به معلم‌ها شاید این توقع برای دیگر مشاغلی که نیاز به اینترنت دارند ایجاد شود. آیا وزارت ارتباطات وظیفه دارد این بستر را برای همه مهیا کند؟ نیز گفت:

اختصاص اینترنت رایگان وظیفه حاکمیتی و مکتوب وزارت ارتباطات نیست. هر فرد، جامعه، سازمان و وزارتخانه به سهم خودش برای عبور از بحران باید قدم بردارد. بسته‌های اینترنت رایگان به معلم‌ها و ۱۰۰ گیگ اینترنت ثابت رایگان در راستای مسئولیت اجتماعی اپراتورها انجام شد. این مسائل معمولاً در دولت مطرح می‌شود و هر نهاد به سهم خودش در آن مشارکت می‌کند.

نکته جالب دیگر در این مصاحبه، مطرح شدن اختصاص اینترنت به مشاغل دیگر بود که فلاح جوشقانی در این مورد، اینگونه اظهار نظر کرد:

اختصاص اینترنت رایگان وظیفه حاکمیتی و مکتوب وزارت ارتباطات نیست. هر فرد، جامعه، سازمان و وزارتخانه به سهم خودش برای عبور از بحران باید قدم بردارد. بسته‌های اینترنت رایگان به معلم‌ها و ۱۰۰ گیگ اینترنت ثابت رایگان در راستای مسوولیت اجتماعی اپراتورها انجام شد. این مسایل معمولا در دولت مطرح می‌شود و هر نهاد به سهم خودش در آن مشارکت می‌کند.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار