کد خبر: ۲۹۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 March 26
سری بیستم گلکسی S کمپانی سامسونگ تمام قوانین گذشته این کمپانی را زیر پا گذاشتند. از استفاده از باتری با ظرفیت بالای 4000 میلی آمپر تا حضور دوربینی با سنسور 108 مگاپیکسل برای نسخه الترا این سری، همگی از جسارت‌هایی بود که امسال از سمت سامسونگ شاهد آن‌ها بودیم.
به گزارش آی تابناک : سری بیستم گلکسی S کمپانی سامسونگ تمام قوانین گذشته این کمپانی را زیر پا گذاشتند. از استفاده از باتری با ظرفیت بالای 4000 میلی آمپر تا حضور دوربینی با سنسور 108 مگاپیکسل برای نسخه الترا این سری، همگی از جسارت‌هایی بود که امسال از سمت سامسونگ شاهد آن‌ها بودیم. عمر باتری گلکسی S20 Plus نیز به تازگی در کنار گلکسی S20 Ultra منتشر شده است و ظاهرا عملکرد هر دو دستگاه با یکدیگر بسیار نزدیک است.

گلکسی S20 Plus از باتری 4500 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند که مقداری میانه در مقایسه با باتری 4000 میلی آمپر ساعتی گلکسی  S20 و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی گلکسی S20 Ultra است. باید به این مورد اشاره کنیم که نسخه که در دسترس GsmArena قرار داشت نسخه 4G Only بود اما مودم ارتباطی پردازنده همان مودم استفاده شده برای نسخه 5G نیز است و از نظر مصرف باتری نباید شاهد تفاوت آنچنانی بین دو نسخه باشیم.

به غیر از پشتیبانی از باند مخابراتی 5G، امسال شاهد حضور نرخ بروزرسانی 120 هرتز با نرخ لمس 240 هرتز بر روی این سری بودیم. نرخ بروزرسانی 120 هرتز باعث خواهد شد تا در هنگام وبگردی و حتی انجام بازی‌های FPS بر روی تلفن همراه، نگرانی از بابت تاری محتوای داخل صفحه نداشته باشید. از سوی دیگر استفاده سامسونگ از نرخ لمس 240 هرتز باعث شده است تا این دستگاه پاسخی سریع به لمس‌های شما بدهد و تاخیر‌هایی که قبلا شاهد آن بودیم در این دستگاه به طور کامل از بین رفت است.

البته که نرخ بروزرسانی 120 هرتز با نرخ لمس 240 هرتز نیازمند باتری بهینه نیز هستند که از بس چنین مشخصاتی برآید. برای همین گلکسی S20 Plus با توجه به استفاده از صفحه نمایش کوچیکتر نسبت به برادر بزرگتر خود، یک باتری 4500 میلی آمپری را در کالبد خود جایگذاری کرده است.

خوشبختانه GsmArena تمام جوانب را در نظر گرفته و این دستگاه را در حالت نرخ بروزرسانی 60 هرتز نیز با رزولوشن 1440P آزمایش کرده است تا کاربرانی که قصد خرید این دستگاه را دارند متوجه تفاوت ساعتی بین دو نرخ بروزرسانی باشند. البته حرکت هوشمند سامسونگ در این بخش، محدود کردن رزولوشن نمایشگر با 1080P در زمانی که قصد استفاده از نرخ بروزرسانی 120 هرتز را داشته باشید است. گرچه کاربران و یوتیوبر‌های زیادی از این حرکت استقبال نکرده‌اند و احتمالا به زودی شاهد ارائه بروزرسانی توسط سامسونگ برای رفع این محدودیت باشیم.

عمر باتری گلکسی S20 Plus در حالت 120 هرتز با رزولوشن 1080P نزدیک به 87 ساعت ثبت شده است که عملکردی متوسط برای یک دستگاه پرچمدار است اما امیدواریم تا در آینده با ارائه بروزرسانی‌های مختلف توسط سامسونگ شاهد بهبود عملکرد بخش نرم افزاری دستگاه و در نتیجه بهبود عمر باتری سری گلکسی اس 20 باشیم. این رقم دقیقا به مقدار رقمی است که گلکسی S20 Ultra در این حالت به ثبت رسانده است. همچنین عمر باتری گلکسی S20 Plus در حالت 60 هرتز با رزولوشن 1440P نیز قابل توجه بوده است و این دستگاه همانند برادر خود رقم 97 ساعت را برای خود کسب کرده است.

اگر نگران شارژ گلکسی اس 20 پلاس خود هستید باید این نگرانی را کنار بگذارید. پشتیبانی Galaxy S20 Plus از شارژ سریع 25 واتی و حضور این آداپتور در داخل جعبه دستگاه قادر شده است تا تنها در 57 دقیقه بتوانید تلفن همراه خود را از 0 درصد به 100 درصد شارژ نمایید. این درحالی است که در 30 دقیقه اول شارژ گلکسی اس 20 پلاس می‌تواند 62 درصد از باتری خود را شارژ نماید.

متاسفانه گلکسی اس 20 و گلکسی اس 20 پلاس از شارژ سریع 45 واتی پشتیبانی نمی‌کنند اما با توجه به سرعت شارژ سریع قابل توجه Galaxy S20 و Galaxy S20 Plus این مورد نمی‌تواند یک نقطه ضعف جدی به حساب آید. خوشبختانه اگر کابل و آداپتور خود را به همراه نداشته باشید اما در نزدیکی شما یک پد شارژ بی‌سیم وجود داشته باشد، گلکسی اس 20 پلاس قادر است تا با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم 15 واتی، خود را کمتر از 2 ساعت شارژ نماید. از طرف دیگر با استفاده از قابلیت PowerShare می‌توانید دیگر دستگاه‌های پشتیبانی کننده از شارژ بی‌سیم را با سرعت 9 وات شارژ نمایید.






منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار