کد خبر: ۲۹۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 March 26
زک نلسون در جدیدترین ویدئوی خود در کانال یوتیوبش، JerryRigEverything، کالبدشکافی می نوت 10 پرو شیائومی را به اشتراک گذاشته است.
به گزارش آی تابناک : زک نلسون در جدیدترین ویدئوی خود در کانال یوتیوبش، JerryRigEverything، کالبدشکافی می نوت 10 پرو شیائومی را به اشتراک گذاشته است.

شیائومی در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب‌ترین برندهای سازنده گوشی‌های هوشمند در جهان است. دلیل اصلی این موضوع ارائه قابلیت‌های جذاب در محصولاتی ارزان در مقایسه با رقیبان است. به عنوان مثال Mi Note 10 Pro اولین گوشی جهان با دوربین 108 مگاپیکسلی بود. پس از این گوشی، گلکسی S20 Ultra سامسونگ دومین دستگاهی بود که با دوربین 108 مگاپیکسلی روانه بازار شد، با این تفاوت که قیمت گوشی کره‌ای بیش از دو برابر گوشی چینی بود.

 البته از نظر مشخصات، این دو گوشی کاملاً متفاوت با یکدیگر هستند، اما این اصلاً به آن معنی نیست که می نوت 10 پرو گوشی بدتری است و ارزش خرید کمی دارد. حتی ممکن است به عقیده برخی این دقیقاً برعکس باشد. میان‌رده 450 دلاری شیائومی دارای باتری 5170 میلی  آمپرساعتی و 6 دوربین است و این تنها بخشی از جذابیت‌های درونی آن به حساب می‌آید. اما برای آنکه بیشتر با ساختار درونی این گوشی و میزان تعمیرپذیری آن آشنا شویم، بهتر است نگاهی داشته باشیم به کالبدشکافی این دستگاه.

کالبدشکافی می نوت 10 پرو شیائومی

زک نلسون چندی پیش ویدئوی تست مقاومت گوشی Mi Note 10 Pro را در یوتیوب منتشر کرده بود، اما حالا دوباره به سراغ این گوشی رفته تا این بار با کالبدشکافی دستگاه به میزان تعمیرپذیری و چگونگی ساختار درونی آن پی ببرد. او همچنین در این بررسی، به مقایسه دوربین 108 مگاپیکسلی این گوشی با اس 20 اولترا نیز خواهد پرداخت.

از نکات جالب این ویدئو این بود که می نوت 10 پرو با وجود آنکه فاقد گواهینامه مقاومت در برابر آب بوده، اما تا حد امکان توسط شیائومی در برابر نفوذ آب مقاوم شده است. باتری بزرگ این دستگاه هم به راحتی توسط چسب‌هایی که برای آن در نظر گرفته شده، قابل جدا شدن است. علاوه‌براین در ویدئو می‌بینیم که متصل بودن پورت‌های شارژ و هدفون به مادربرد نیز امکان تعویض آنها را غیرممکن کرده است.

زمانیکه او به سراغ مقایسه دوربین 108 مگاپیکسلی می نوت 10 پرو و اس20 اولترا می‌رود، مشاهده می‌کنیم که این دو دوربین کاملاً مشابه یکدیگر به نظر می‌رسند. اندازه آنها دقیقا یکسان است و ساختار لنز آن شبیه به هم. البته از آنجاییکه هر دو سنسور توسط سامسونگ ساخته شده‌اند، این موضوع چندان عجیب نیست. اما نکته جالب این بود که حتی تاریخ ساخت این دو دوربین بسیار نزدیک به هم بوده است.





منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار