کد خبر: ۲۹۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 March 26
همانطور که می‌دانید فردا مراسم معرفی گوشی‌های پرچمدار شرکت هواوی یعنی سری Huawei P40 را خواهیم داشت و چشم همه کاربران کنجکاو دنیای موبایل به این مراسم دوخته شده است.
به گزارش آی تابناک : همانطور که می‌دانید فردا مراسم معرفی گوشی‌های پرچمدار شرکت هواوی یعنی سری Huawei P40 را خواهیم داشت و چشم همه کاربران کنجکاو دنیای موبایل به این مراسم دوخته شده است. اما در حرکتی نسبتاً معمول، یک وبسایت آلمانی مشخصات و قیمت این گوشی‌ها را اعلام کرد که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

از قبل می‌دانیم که به احتمال فراوان و بر خلاف سالیان گذشته، امسال شرکت هواوی از هر گوشی دو نسخه را عرضه خواهد کرد؛ یکی با ارتباط 5G و دیگری با مودم معمولی 4G.

احتمال دوم در مورد این محصولات عرضه نسخه‌ای جدید موسوم به Huawei P40 Premium است که مشخصات دوربین آن متفاوت از نسخه‌های دیگر خواهد بود. در ادامه به بررسی مشخصات اعلام شده طبق ادعای وبسایت winfuture.de خواهیم پرداخت.

هواوی P40 Pro
این گوشی ظاهراً با قیمت پایه 1000 یورو عرضه خواهد شد و نمایشگر 6.58 اینچی OLED دارد که نرخ بروزرسانی صفحه 90 هرتز و رزولوشن 1200 در 2640 پیکسل برای آن انتخاب شده است. نکته قابل توجه در مورد نمایشگر این گوشی حفره کپسولی شکل آن است که محل قرارگیری دوربین جلوی سه‌گانه شامل سنسور اصلی 32 مگاپیکسلی و سنسور دومی از نوع عمق میدان و همچنین سنسور سوم سه بعدی (به احتمال فراوان 3D ToF Camera) است و علاوه بر افزایش کیفیت عکس‌های سلفی می‌تواند در افزایش سطح امنیت دستگاه در احراز هویت بر مبنای چهره مورد استفاده قرار گیرد.

 

P40Pro-2.jpg

هواوی به مانند سال گذشته برای دوربین اصلی از فیلترهای نوری RYYB برای دوربین استفاده خواهد کرد. سنسور اصلی دستگاه با رزولوشن 50 مگاپیکسلی خود، دیافراگم f/1.9 همراه با لرزشگیر اپتیکال را انتخاب کرده که سیستم تجمیع پیکسل خاصی موسوم به Octa Phase Detection برای آن در نظر گرفته شده است. الگوریتم‌های هوش مصنوعی دستگاه نیز قادر خواهند بود تنها در عرض 1.7 ثانیه، محتوای سوژه را شناسایی کرده و بهترین حالت عکاسی را برای آن انتخاب کنند.

سنسور دوم دستگاه که آن هم فیلتر RYYB دارد با رزولوشن 40 مگاپیکسلی خود، به صورت ویژه برای فیلمبرداری استفاده خواهد شد و می‌تواند در هر دو سمت دستگاه، فیلمبرداری با رزولوشن 4K را ممکن سازد. یک ویژگی عالی برای دوربین پشتی دستگاه قابلیت افزایش سطح ISO سوژه عکس تا 51200 است که تا پیش از این در هیچ گوشی هوشمند عمومی مورد استفاده قرار نگرفته است.

P40Pro-1.jpg

هواوی قابلیت زوم هیبریدی ویژه تا 50 برابر را برای دستگاه استفاده کرده که این قابلیت به لطف وجود سنسور تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی هواوی پی 40 پرو میسر خواهد شد. دو سنسور دیگر دستگاه در این ماژول از نوع عمق میدان و ماکرو خواهند بود.

ظاهراً این گوشی با وزن 203 گرمی خود، باتری 4200 میلی‌آمپر ساعتی را به همراه دارد که مانند سال گذشته شارژ قدرتمند 40 واتی برای آن در نظر گرفته شده است. این گوشی ضدآب بوده و با استاندارد IP68 عرضه خواهد شد.

هواوی P40
این گوشی در مقایسه با Huawei P40 سبک‌تر و البته کوچکتر خواهد بود. هواوی برای آن نمایشگر 6.1 اینچ OLED با رزولوشن 1080p+ عرضه شده که تنها نرخ بروزرسانی 60 هرتز را در اختیار کاربر قرار خواهد داد. همچنین ماژول دوربین سلفی دستگاه نیز دوگانه بوده و سنسور سه بعدی P40 Pro را کنار گذاشته است.

در پشت دستگاه نیز سنسور 50 مگاپیگسلی UltraVision حذف شده و سنسور تله‌فوتو دستگاه به 8 مگاپیکسل تنزل پیدا کرده است ولی در هر دو شاهد استفاده از لرزشگیر اپتیکال خواهیم بود. همچنین یک سنسور اولترا واید 16 مگاپیکسلی نیز در این مجموعه جای خواهد گرفت.

P40-1.jpg

ظرفیت باتری دستگاه در اقدامی عجیب، بسیار کمتر از انتظار و 3800 میلی‌آمپر ساعت خواهد بود که سیستم شارژ سریع 22.5 وات (مانند شارژ هواوی پی 30 در سال گذشته) است. این گوشی همچنین نه استاندارد ضد آب و خاک داشته و نه در داخل به سیستم خنک‌سازی بر پایه گرافین، مجهز خواهد بود.

تنها انتخاب حافظه دستگاه برای کاربران در این نسخه 8 گیگابایت حافظه رم است و 128 گیگابایت حافظه داخلی نیز همراه آن خواهد بود ولی برای نسخه Pro امکان انتخاب نسخه 256 گیگابایتی نیز فراهم خواهد شد.

P40-2.jpg

نکته جالب دیگر این است که هواوی نسل دوم اسلات‌های حافظه ویژه خود را با نام NanoMemory-2 در این گوشی‌ها استفاده خواهد کرد که هنوز نه مشخصات آنها اعلام شده و نه شرکت‌هایی که قصد عرضه نسخه‌های و ویرایش‌های مختلف حافظه از این استاندارد را دارند.

هر دو گوشی با سیستم‌عاملی بر پایه اندروید 10 عرضه خواهند شد و بستر پایه دانلود نرم‌افزارهای انها Huawei App Gallery خواهد بود و هنوز نمی‌دانیم که آیا اثری از استفاده از گوگل پلی استور را روی آنها خواهیم دید یا خیر!





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار