کد خبر: ۲۹۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 March 25
کمپانی «انویدیا» در درایور جدید خود موسوم به GeForce 445.75 برای اولین بار نسخه دوم از برنامه محبوب DLSS را معرفی کرد. در ادامه با DLSS 2.0 آشنا شده و به شما گیمرهای عزیز نیز توصیه می‌کنیم که برای افزایش عملکرد سخت افزاری کارت گرافیک خود، این مطلب را از دست ندهید.
به گزارش آی تابناک : کمپانی «انویدیا» در درایور جدید خود موسوم به GeForce 445.75 برای اولین بار نسخه دوم از برنامه محبوب DLSS را معرفی کرد. در ادامه با DLSS 2.0 آشنا شده و به شما گیمرهای عزیز نیز توصیه می‌کنیم که برای افزایش عملکرد سخت افزاری کارت گرافیک خود، این مطلب را از دست ندهید. در ادامه با DLSS 2.0 و نحوه دانلود آن آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

NVIDIA-DLSS-1.jpg

فناوری Deep Learning Supersampling 2.0 یا همان DLSS 2.0 در درایور GeForce 445.75 Game Ready گنجانده شده و با نصب آن، به کارت‌های گرافیک این شرکت تزریق می‌شود. DLSS 2.0 را می‌توان دومین تلاش NVIDIA در راستای افزایش سطح عملکرد کارت گرافیک بدون از دست دادن کیفیت دانست؛ برای مثال بد نیست بدانید که عملکرد DLSS همان کاری است که MP3 با فرمت WAV کرد!

NVIDIA-DLSS-6.jpg

فناوری DLSS با استفاده از ایجاد یک صحنه سه بعدی با وضوح مشابه چیزی که نمایشگر قادر به اجرای آن است، و با بازسازی جزئیات تصویر که از طریق تکنیک یادگیری عمیق به دست می‌آید، و در نهایت با تکیه بر شبکه عصبی که آموزش‌های آن از قبل انجام شده است کار می‌کند. در واقع می‌توان گفت که DLSS 2.0 نرخ فریم را با کاهش بار اضافی GPU افزایش داده و این افزایش نرخ فریم به مقادیر بسیار بالا انجام می‌گیرد.

NVIDIA-DLSS-2.jpg

فناوری DLSS برای اولین بار در سال 2018 و با کارت‌های گرافیک سری GeForce RTX 20 معرفی شد. اما در نسخه دوم آن یعنی DLSS 2.0 دو تفاوت بزرگ با نسخه اولیه وجود دارد. نخست عدم نیاز به محتوای خاص بازی برای برای آموزش شبکه عصبی DLSS و دوم اجرای یک تکنیک رندر به نام بازخورد زمانی. DLSS 2.0 کیفیت تصویری قابل مقایسه با وضوح اصلی نمایشگر را ارائه می‌دهد. به عبارت ساده‌تر، DLSS 2.0 به معنی فدا کردن کیفیت برای افزایش نرخ فریم نخواهد بود. در واقع DLSS 2.0 تنها یک دوم و یا یک چهارم از پیکسل‌ها را رندر می‌کند.

NVIDIA-DLSS-5.jpg

یکی از ویژگی‌های DLSS 2.0 استفاده از هسته‌های اختصاصی Tensor به منظور اجرای سریع‌تر DLSS است. به گفته انویدیا، DLSS 2.0 کیفیت بالاتری را به نسبت DLSS پیشین در اختیار گیمرها قرار می‌دهد. در حال حاضر DLSS 2.0 تازه وارد توسط چهار بازی جدید از جمله Wolfenstein: Youngblood، MechWarrior 5: Mercenaries، Control و Deliver Us The Moon پشتیبانی می‌شود. برای دریافت DLSS 2.0 تنها نیازمند نصب درایور GeForce 445.75 هستید. همچنین به یاد داشته باشید که به زودی بازی‌های بیشتری با پشتیبانی از این فناوری وارد بازار خواهند شد.

NVIDIA-DLSS-4.jpg

NVIDIA-DLSS-3.jpg




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار