کد خبر: ۲۹۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 March 24
مینگ چی کو یکی از تحلیلگران نامدار بازار است که به صورت اختصاصی، گام‌های بعدی اپل را پیشبینی می‌کند. او اخیرا گفته یکی از آیفون‌های امسال که احتمالا ۶.۷ اینچی خواهد بود، از تکنولوژی لرزشگیر دست «سنسور شیفت» استفاده می‌کند.
به گزارش آی تابناک : مینگ چی کو یکی از تحلیلگران نامدار بازار است که به صورت اختصاصی، گام‌های بعدی اپل را پیشبینی می‌کند. او اخیرا گفته یکی از آیفون‌های امسال که احتمالا ۶.۷ اینچی خواهد بود، از تکنولوژی لرزشگیر دست «سنسور شیفت» استفاده می‌کند.

گوشی‌های فعلی این کمپانی نیز تکنولوژی لرزشگیر دست دارند، ولی این قابلیت تنها برای سنسور تله فوتو و واید در دسترس است و دوربین اولترا واید بدون لرزشگیر دست، عکس‌ها را ثبت می‌کند. در نتیجه به احتمال زیاد، تکنولوژی سنسور شیفت، دوربین اولترا واید را همراهی خواهد کرد. البته ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که لرزشگیر دست اپتیکال با سنسور شیفت چه تفاوتی دارد.

سنسور شیفت

لرزشگیر اپتیکال، سیستم لنز مقابل یک سنسور را تکان می‌دهد تا لرزش‌های دست را جبران کند. در حالی که سیستم لرزشگیر سنسور شیفت، خود سنسور دوربین را تکان می‌دهد تا لرزش را خنثی کند. البته مشخص نیست که آیا اپل در هر ۳ سنسور از این سیستم استفاده می‌کند، یا آن را تنها برای سنسور اولترا واید در نظر گرفته است. همچنین کو می‌گوید این تکنولوژی در مدل ۶.۷ اینچی تعبیه می‌شود. همچنین گفته می‌شود سنسور اصلی استفاده شده در آیفون جدید، ۱/۱.۹ اینچی است و ۷ المان لنز دارد.

در نتیجه آیفون ۱۲ پرو مکس احتمالا کاندید لرزشگیر سنسور شیفت خواهد بود. یکی از دلایل این کار فضای مورد نیاز برای به حرکت درآوردن سنسور است که طبیعتا گوشی بزرگتر، برای این کار مناسب‌تر است. در کنار این‌ها او می‌گوید دو مدل از آیفون‌های سال ۲۰۲۱ از تکنولوژی سنسور شیفت بهره می‌برند. کو در ادامه می‌گوید حداقل یکی از آیفون‌های سال ۲۰۲۰ از سیستم لنز پریسکوپی ۵ یا ۱۰ برابری استفاده می‌کند.

البته پیش از این نیز ما این سیستم را در گوشی‌های همچون هواوی P30 پرو و گلکسی S20 اولترا دیده بودم. تعبیه این ماژول به اپل کمک می‌کند حداکثر بزرگ‌نمایی اپتیکال آیفون را از ۲ برابر به ۵ یا ۱۰ برابر برساند. این سیستم به احتمال زیاد با استقبال بسیاری از کاربران مواجه خواهد شد.





منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار