کد خبر: ۲۹۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 March 24
اینکه چه زمانی کنسول‌های نسل بعد روانه بازار خواهند شد، از جمله سوالاتی بوده است که تاکنون بی جواب مانده و کمپانی‌های سازنده نیز هیچ صحبتی در این باره انجام نداده‌اند.
به گزارش آی تابناک : اینکه چه زمانی کنسول‌های نسل بعد روانه بازار خواهند شد، از جمله سوالاتی بوده است که تاکنون بی جواب مانده و کمپانی‌های سازنده نیز هیچ صحبتی در این باره انجام نداده‌اند. البته مایکروسافت چند روز پیش زمان عرضه ایکس‌باکس سری ایکس را در وب سایت خود قرار دارد اما کمی بعد حذف شد. اما اکنون سونی زمان رسمی عرضه PS5 را در وب سایت پلی استیشن صریحا اعلام کرده است.

زمان رسمی عرضه PS5 :تعطیلات 2020

هفته گذشته بود که سونی مشخصات سخت افزاری پلی استیشن 5 را اعلام کرد اما اشاره‌ای به زمان عرضه این کنسول نشد. اکنون سونی وب سایت رسمی پلی استیشن را بروزرسانی کرده است تا این موضوع را روشن کند. سونی چند روز پیش در وب سایت پلی استیشن تصویر بزرگی را قرار دارد که عبارت آن PlayStation is Coming نقش بسته بود. البته شکی در این نبود که پلی استیشن 5 در راه است اما حالا زیر همین عبارت زمان پلی استیشن 5 نیز اعلام شده است.

زمان رسمی عرضه PS5

همان‌طور که در شایعات مختلف و گزارشات غیر رسمی خوانده بودیم، این کنسول در فصل تعطیلات 2020 از راه خواهد رسید. علاوه بر زمان رسمی عرضه PS5، به ویژگی‌های سخت‌افزاری این کنسول نیز که هفته گذشته رسما اعلام شدند نیز اشاره شده است. قابلیت‌های ویژه‌ای همچون SSD با سرعت فوق‌العاده بالا به همراه سیستم I/O سفارشی، پردازنده گرافیکی کاستوم AMD با برخورداری از فناوری Raytracing و فناوری صوتی اختصاصی Tempest 3D Audio Tech.

تاخیر در عرضه کنسول‌های نسل بعد؟

با اینکه مایکروسافت (تصادفا) و سونی رسمی تعطیلات 2020 را زمان عرضه کنسول‌های خود به بازار اعلام کرده‌اند، هفته گذشته خواندیم که موسسه تحقیقاتی تخصصی گیم، DFC Intelligence در گزارشی گفت که امکان تاخیر در عرضه هر دو کنسول ایکس‌باکس سری ایکس و PS5 به دلیل مشکل در تامین مواد اولیه به علت کروناویروس وجود دارد. ممکن است هر دو کنسول یا حداقل از یکی از آنها در سال 2020 روانه بازار نشوند و اگر کمپانی‌ها در این شرایط کنسول‌های خود را روانه بازار کنند، به علت محدودیت در تامین، قیمت تعیین شده بالاتر از حد انتظار خواهد بود.

از سوی دیگر با مقداری عادی شدن وضعیت در چین، تولید در این کشور در حال احیا است. به همین دلیل برخی دیگر از تحلیلگران معتقدند فعلا هیچ نشانه‌ای مبنی بر تاخیر در عرضه کنسول‌های نسل بعد دیده نمی‌شود. سونی هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه PS5 اعلام نکرده اما چیزی که فعلا از آن مطمئن هستیم این است که این کنسول پیش از پایان سال 2020 روانه بازار خواهد شد.





منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار