کد خبر: ۲۹۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 March 24
استارتاپ "لیلیوم" از جذب بودجه جدیدی خبر داد که با هدف ساخت و ارائه کاروان تاکسی‌های پرنده صورت گرفته است.
به گزارش آی تابناک : استارتاپ آلمانی "لیلیوم" (Lilium) که تاکسی‌های پرنده الکتریکی را طراحی می‌کند، از جذب بودجه قابل توجهی خبر داد که می‌تواند به ادامه پروژه ساخت تاکسی‌های پرنده کمک کند.

لیلیوم، به طراحی و ساخت وسایل نقلیه هوایی الکتریکی می‌پردازد که می‌توانند به صورت عمودی از زمین بلند شوند و فرود بیایند. این استارتاپ قصد دارد که نهایتا وسایل نقلیه خود را به صورت کاروانی از تاکسی‌های خودران ارائه دهد. لیلیوم در این راستا، بیش از 240 میلیون دلار بودجه جذب کرده است تا با کمک آن به ساخت وسایل نقلیه هوایی ادامه دهد و تعداد بیشتری از آنها تولید کند. انتظار می‌رود که کارخانه تولید تاکسی‌های هوایی لیلیوم، در سال 2025 راه‌اندازی شود.

به گفته این استارتاپ، تاکسی‌های هوایی لیلیوم در مقایسه با همتایان خود، بسیار مقرون به صرفه هستند و می‌توانند کار خود را با صرف کردن انرژی کمتری انجام دهند.

یک سخنگوی لیلیوم در مصاحبه‌ای گفت: ما تلاش می‌کنیم تا شکل جدیدی از حمل و نقل را ارائه دهیم که آلودگی هوا را به همراه ندارد. انجام دادن چنین پروژه‌ای، به زمان و سرمایه‌گذاری قابل توجهی نیاز دارد اما نتیجه آن، یک تجارت بسیار ارزشمند است که می‌تواند تاثیر مثبتی بر روش سفر کردن داشته باشد.

لیلیوم که در این سال‌ها موفق شده تا بودجه قابل توجهی را برای پروژه حمل و نقل هوایی خود جذب کند، در ماه اکتبر اعلام کرد که 400 نفر را استخدام کرده و تصمیم دارد بین 400 تا 500 میلیون دلار بودجه جذب کند.

سرمایه‌گذاری در این پروژه، یکی از بزرگترین‌ سرمایه‌گذاری‌هایی به شمار می‌رود که تاکنون در حوزه وسایل نقلیه پرنده صورت گرفته است.

"کریستوفر دلبروک" (Christopher Delbrück)، مدیر ارشد مالی لیلیوم گفت: افزایش سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران ما، به محصولات و تجارت این استارتاپ اطمینان دارند. این بودجه جدید به ما امکان خواهد داد تا به سوی هدف خود که همان برقراری حمل و نقل هوایی تا سال 2025 است، گام‌های بلندتری برداریم.






منبع : ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار