کد خبر: ۲۹۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 March 24
بسیاری از کاربران تنها به دلیل برنامه قدرتمند دوربین گوگل گوشی‌های پیکسل را می خرند اما شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید می‌توانید این برنامه بی نظیر را به دستگاه اندرویدی خود بیاورید و به بسیاری از قابلیت‌های اصلی و حرفه‌ای آن دست پیدا کنید. در این مطلب روش نصب Gcam بر روی گوشی های غیر پیکسل را به شما آموزش می‌دهیم.
به گزارش آی تابناک : بسیاری از کاربران تنها به دلیل برنامه قدرتمند دوربین گوگل گوشی‌های پیکسل را می خرند اما شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید می‌توانید این برنامه بی نظیر را به دستگاه اندرویدی خود بیاورید و به بسیاری از قابلیت‌های اصلی و حرفه‌ای آن دست پیدا کنید. در این مطلب روش نصب Gcam بر روی گوشی های غیر پیکسل را به شما آموزش می‌دهیم.

بدون شک برنامه Google Camera یکی از قابلیت های شگفت انگیز میان گوشی های پیکسل است و از ویژگی های خاص گوشی های گوگل پیکسل محسوب می‌شود. در حالی که کمپانی های دیگر برای ارائه عکس های با کیفیت از چند سنسور در دوربین اصلی خود استفاده می کنند، گوشی‌های پیکسل فقط با بکارگیری یک نرم افزار قدرتمند به مراتب نتایج بهتری را در خروجی فراهم می‌کنند.

گوشی های هوشمند پیکسل در حال حاضر به لطف حضور این نرم افزار و فناوری‌های شگفت انگیز موجود در آن، به عنوان یکی از برترین گوشی های هوشمند موجود در بازار در زمینه عکاسی شناخته می‌شوند. این گوشی ها برای برخی امکانات پیشرفته مانند عکس برداری از ستارگان و بسیاری از ویژگی های دیگر، قابلیت‌های رسمی و از پیش طراحی شد‌ه‌ای را در اختیار دارند.

gcam-7.3-4.jpg

گوگل همچنین اخیراً برنامهGoogle Camera v7.3  را همراه با چند قابلیت جدید و تازه در دسترس کاربران گوشی‌های پیکسل خود قرار داد. این بروزرسانی سبب شده است برنامه دوربین گوشی‌های پیکسل اکنون بسیار سریع‌تر از قبل باشد.

ما قصد داریم با استفاده از Gcam 7.3 برنامه دوربین قدرتمند گوگل را به گوشی‌ اندرویدی شما بیاوریم.

Gcam چیست؟
به طور خلاصه Gcam برنامه‌ای است که می‌تواند امکان استفاده از برنامه Google Camera را در دیگر گوشی های هوشمند فراهم کند و به کاربران اطمینان دهد که همه قابلیت‌های برنامه دوربین گوشی‌های پیکسل در دسترس آن‌ها قرار دارد و به درستی کار می‌کند. چندین نسخه از برنامه Gcam وجود دارد که برخی از آن ها برای چند گوشی اندرویدی خاص طراحی شده‌اند، در حالی که برخی دیگر را فقط می‌توان بر روی یک گوشی مشخص نصب کرد. در حال حاضر چندین توسعه دهنده مشغول کار بر روی برنامه Gcam هستند و در تلاش‌اند تا عملکرد آن را بر روی گوشی‌های هوشمند ارتقا دهند. همچنین این روزها جامعه نسبتاً گسترده و فعالی از کاربران از این برنامه استفاده می کنند.

gcam-7.3-3.jpg

توسعه‌ دهندگان برنامه Gcam به تازگی نسخه 7.3 از آن را در دسترس عموم کاربران گوشی‌های اندرویدی قرار داده‌اند که قابلیت‌های گوناگون و متعددی را در خود جای داده است. از میان مهم‌ترین این قابلیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • دارای حالت Do Not Disturb یا DND خودکار هنگام ضبط ویدیوها برای جلوگیری از برقراری تماس یا دریافت اعلان و پیامک
  • رابط کاربری جدید و تازه برای بخش تنظیمات
  • توانایی ضبط ویدیوها با نرخ بروزرسانی 24 فریم بر ثانیه
  • کنترل میزان نوردهی برای تنظیم روشنایی تصاویر و میزان تاثیر قابلیت HDR بر روی آن‌ها
  • قابلیت عکس برداری از ستارگان که توسط حالت Night Sight در دسترس است
  • گرفتن عکس های متوالی با کمک قابلیت Top Shot، برای ثبت بهترین تصویر از هر موقعیت با کمک هوش مصنوعی
  • دسترسی به قابلیت Top Shot در صورت لمس و نگه داری دکمه میانبر شاتر در رابط کاربری

چگونه با استفاده از Gcamبرنامه Google Camera 7.3 را بر روی گوشی اندرویدی خود نصب کنیم
به تازگی توسعه دهنده‌ای با عنوان parrot043 پس از بررسی کامل برنامه Google Camera 7.3 توانسته است برای نخستین بار یک نسخه اصلاح شده از برنامه Gcam 7.3 را طراحی کند که امکان نصب آن تقریباً بر روی همه گوشی های اندرویدی وجود دارد. با این حال محدودیت هایی نیز در این برنامه وجود دارد. اصلی ترین این محدودیت‌ها به عدم پشتیبانی از رابط برنامه نویسی Camera2 مربوط می‌شود که گوگل با استفاده از آن قابلیت ثبت تصاویر با فرمت خام (RAW) را در سیستم عامل اندروید ممکن کرده بود.

gcam-7.3-2.jpg

محدودیت مهم و قابل توجه دیگر این است که برنامه Gcam 7.3 را تنها می‌توان بر روی دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل اندروید 10 نصب کرد. گفته می‌‌شود این نسخه از برنامه Gcam از سیستم عامل اندروید 9.0 یا قدیمی‌تر از آن پشتیبانی نمی‌کند. با این حال می‌توانید شانس خود را امتحان کنید و ممکن است بتوانید این برنامه را بر روی دستگاه خود که از سیستم عامل اندروید 9.0 یا قدیمی‌تر از آن بهره می‌برد هم نصب کنید. توسعه دهندگان برنامه Gcam به کاربران توصیه می‌کنند نسخه 7.2 یا 7.1 از این برنامه را بر روی دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل اندروید 9.0 یا قبل‌تر از آن نصب نمایند.

از آنجا که برنامه Gcam 7.3 با تمامی گوشی های هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید 10 سازگاری کامل دارد، می توان از عملکرد مناسب آن بر روی گوشی‌هایی نظیر وان پلاس 7، وان پلاس 7 پرو، Pocophone F1، شیائومی Mi A3، وان پلاس 6، وان پلاس 6T، Redmi K20، K20 Pro و بسیاری از گوشی های دیگر خوشبین بود. روش نصب و راه اندازی این برنامه بسیار ساده است و تنها کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا فایل APK را دانلود کنید. (به یاد داشته باشید که این یک نسخه آزمایشی یا بتا است، بنابراین ممکن است اشکالاتی داشته باشد)
  • سپس آن  را بر روی دستگاه خود نصب کنید (اجازه نصب برنامه از یک منبع خارجی از شما خواسته می شود، در این مورد نگران نباشید و اجازه‌های لازم را صادر کنید؛ برنامه مطمئن است)
  • پس از پایان مراحل نصب، بلافاصله Google Camera را باز کنید.
  • پایان، اکنون برنامه به طور کامل نصب شده است.
  • همچنین برای نصب این برنامه بر روی نسخه های قدیمیتر از سیستم عامل اندروید، می توانید نسخه Gcam 7.2 یا 7.1 یا هر نسخه ای که با گوشی تان سازگار است را امتحان کنید.

اکنون شما می توانید از تمام قابلیت های جالب برنامه Gcam 7.3 مانند عکس برداری از ستارگان و ضبط ویدیوها با نرخ 24 فریم بر ثانیه بر روی گوشی اندرویدی خود لذت ببرید. شما می‌توانید نظر خود را در مورد قابلیت‌های موجود در این برنامه و میزان سازگاری آن با گوشی اندرویدی خود را در بخش نظرات برای ما و دیگر کاربران بنویسید.






منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار