کد خبر: ۲۹۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 March 24
آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز از فعال شدن بسته رایگان 20 گیگابایتی معلمان از روز پنجم فروردین خبر داد.
به گزارش آی تابناک : وزیر ارتباطات امروز در گفتگو با همشهری آنلاین درخصوص تأثیر ویروس کرونا در وضعیت اینترنت جهان و ایران اطلاعاتی ارائه داد. او گفت که ویروس کرونا در حدود 160 کشور جهان منتشر شده و در اکثر کشورها، شبکه‌های ارتباطی با کندی همراه شده‌اند. او در ادامه افزود:

ما در این خصوص تلاش‌های گسترده‌ای کردیم و با تلاش بخش خصوصی و اپراتورها از دو هفته پیش مصرف پهنای باند به حدود 4 هزار گیگابیت در ثانیه رسید که این میزان در سال 92 حدود 73 گیگابایت بود و ما اکنون به 4 هزار گیگابیت رسیده ایم. قبل از شیوع بیماری کرونا این رقم 2 هزار و 600 گیگابیت بود که جهش قابل توجهی به حساب می‌آید. در همین مدت ظرفیت سرویس‌های داخلی به حدود 2 هزار و 500 گیگابیت در ثانیه رسیده است. یعنی مجموعه شبکه ما 6.5 ترابیت در ثانیه را مدیریت می‌کند.

فعال شدن بسته رایگان 20 گیگابایتی معلمان

آذری جهرمی درخصوص اینکه وزارت ارتباطات چه اقدامی برای فراهم شدن بستر آموزش الکترونیک برای معلمان در بازه تعطیلی مدارس در نظر گرفته است، عنوان کرد که در این روزها اپراتورها با جدیدت در حال گسترش شبکه‌های خود هستند و قرار است که از 5 فروردین بسته 20 گیگ رایگان معلمان فعال شود. جهرمی اعلام کرد که این بسته تا خرداد ماه امسال قابل استفاده خواهد بود.

او همچنین عنوان کرد که برای دانشگاه‌ها هم خدمات آموزشی از راه دور رایگان شده و 90 سایت فعال در حوزه خرید مردم نیز با معرفی وزارت صنعت رایگان شده‎اند.

کاهش ترافیک شبکه در زمان پخش پایتخت 6

وزیر ارتباطات در حساب توئیتر خود از استقبال مردم از فصل 6 سریال پایتخت و کاهش ترافیک شبکه در زمان پخش این مجموعه تلویزیونی خبر داد. جهرمی در توئیتی خود نوشت:

سریال پایتخت در جذب مخاطب نسبت به سایر برنامه‌های سیما موفق بوده است.
در تهران و خراسان‌ها و فارس بیشتر، در آذربایجان‌ها و خوزستان کمتر، اصفهان هم به نسبت خراسان و تهران کمتردر هنگام پخش سریال، ترافیک شبکه کاهش می‌یابد.
عکس العمل مردم به تبلیغات هم جالب است، بسیاری نمی‌بینند.

او همچنین اعلام کرد که مجموعاً بیش از 1 میلیون کاربر هم از پلتفرم‌های مختلف این سریال را آنلاین می‌بینند.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار